شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#حلب

پایگاه نظامیان ترکیه در حومه شمال حلب مورد حمله قرار گرفت

پایگاه نظامیان ترکیه در حومه شمال حلب مورد حمله قرار گرفت

منابع خبری سوریه از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان ترکیه در اطراف روستای « اناب » در حومه شمال حلب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه از هدف قرار گرفتن این پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه خبر داد و افزود: پایگاه نظامیان ترکیه در اطراف روستای «اناب» در حومه شمال حلب صبح امروز (شنبه) مورد حمله موشکی شدید قرار گرفت که بر اثر آن خسارات مادی و جانی زیادی در بین صفوف نظامیان ترکیه وارد شد.  

بر اساس این گزارش گروه‌های مسلح موسوم به «نیروهای آزادیبخش عفرین» که در تعدادی از نقاط اطراف شهر "اعزاز" سوریه مستقر شدهاند، حدود ۲۵ خمپاره و راکت شلیک کردند که به طور مستقیم به داخل و دیوار پایگاه اناب اصابت کرد و نظامیان ترکیه مجبور به ورود به پناهگاه‌ها و زیرزمین‌های موجود در این پایگاه شدند. 

همزمان با این عملیات بقیه پایگاه‌های نظامی ترکیه مستقر در منطقه اعزاز برای توقف گلوله باران پایگاه «اناب» و باز کردن راهی برای خروج مجروحان از داخل پایگاه، حملات توپخانه‌ای شدیدی را بسوی محل شلیک خمپاره‌ها و راکت‌هایی که پایگاه را هدف قرار داد، انجام دادند. 

منابع پایگاه خبری «اثر» گفتند که بر اساس اطلاعات اولیه، حداقل سه نظامی ترکیه دچار جراحت متوسط ​​تا شدید شدند و مجروحان بلافاصله پس از توقف حمله، از پایگاه خود به بیمارستان ملی «اعزاز» برده شدند.  

در همین حال اطلاعاتی که منابع رسمی آن را تاکنون تایید نکرده‌اند، از انتقال نظامیان مجروح ترکیه به بیمارستانی در داخل خاک ترکیه حکایت دارد.  

این گلوله باران همچنین باعث زخمی شدن تعدادی از کارگران وابسته به یک شرکت ساختمانی ترکیه شد که همزمان مشغول ساخت بخش‌ها و اتاق‌های جدید در داخل پایگاه مورد نظر بودند و این کارگران مجروح به یک مرکز پزشکی نزدیک به پایگاه منتقل شدند. 

این گزارش حاکیست که نیروهای ترکیه نیز پس از توقف این حمله روستای «کفر آنطون» را با ده‌ها گلوله توپ هدف قرار دادند که منجر به خسارات مادی قابل توجهی به خانه‌ها و اموال شهروندان سوریه شد. 

پایگاه «اناب» یکی از پایگاه‌های نظامی بزرگی است که مرکز ثقل نیروهای ترکیه در حومه شمال غرب حلب است و سومین پایگاهی است که در معرض حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه مسلح موسوم به «نیروهای آزادیبخش عفرین» قرار گرفته است. 

انتهای پیام