شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#روسیه#واردات#اردوغان#پوتین
نتیجه مذاکرات دوجانبه پوتین و اردوغان؛

بخشی از پول واردات گاز ترکیه از روسیه به روبل پرداخت می‌شود

الکساندر نواک گفت: پوتین و اردوغان در نشست مشترک به این توافق رسیدند که بخشی از هزینه واردات گاز از روسیه به روبل پرداخت شود.

بخشی از پول واردات گاز ترکیه از روسیه به روبل پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از سی.ان.ان ‌، در این دیدار دوجانبه، دو رهبر توافق کردند که ترکیه پرداخت بخشی از وجوه واردات گاز روسیه را به روبل آغاز کند.
الکساندر نواک؛ معاون نخست وزیر روسیه پس از این نشست دوجانبه به خبرنگاران گفت: در روند مذاکرات،آنها موافقت کردند که تا حدودی شروع به پرداخت به روبل برای تامین گاز کنند.
وی افزود: ما در مورد نقل و انتقال به ارزهای ملی صحبت می کنیم و در مرحله اول بخشی از منابع به روبل روسیه پرداخت می شود. این واقعاً یک مرحله جدید و فرصت جدید،  برای توسعه روابط پولی و مالی ما است.

معاون نخست وزیر روسیه گفت که پوتین و اردوغان در مورد ایجاد یک بلوک بانکی مالی "به منظور توانمندسازی شرکت های تجاری و شهروندان روسی برای پرداخت پول در طول سفرهای توریستی" به توافقاتی دست یافتند و آنها همچنین توافق کردند که علیه سازمان های "تروریستی" در سوریه همکاری کنند.

 

بیانیه مشترک منتشر شده توسط کرملین

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین بر "اهمیت حفظ وحدت سیاسی و تمامیت ارضی سوریه" تاکید کردند.
کرملین اعلام کرد: پوتین و اردوغان در مورد مسائل منطقه ای بر اهمیت اساسی روابط صادقانه، صریح و نزدیک بین روسیه و ترکیه برای دستیابی به ثبات منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه و همتای ترکیه ای خود برای برگزاری نشست بعدی شورای همکاری عالی روسیه و ترکیه در ترکیه به توافق رسیدند.