شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#فولاد#جایگزین

زنجیره تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن تشکیل شد/ سیمان "آمیخته" جایگزین "پرتلند" می‌شود

زنجیره تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن تشکیل شد/ سیمان "آمیخته" جایگزین "پرتلند" می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی بین وزارتخانه‌های راه و صمت از جایگزینی سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند در ساخت و سازها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی حیدری اظهار کرد: زنجیره تامین ‌2 نهاده ساختمانی مهم پرمصرف در ساخت‌وسازها یعنی سیمان و فولاد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که مقرر شده سیمان ‌آمیخته  جایگزین سیمان پرتلند شود، افزود:‌ سیمان آمیخته از منابع طبیعی مانند پوزولان و سرباره و ... تهیه می‌شود که مصرف این نوع از سیمان تا 30  درصد سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و آلودگی محیط‌زیستی نیز ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا 40 نوع سیمان تولید می‌شود، گفت: در ایران کمتر از 10 نوع سیمان تولید شده و در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد که ضرورت دارد تا بر تنوع تولید انواع سیمان‌ها افزوده شود.

وی تصریح کرد: در توافق وزارت راه و وزارت صمت، گروهی از مصرف ‌کنندگان دسته‌بندی شده‌اند که بزرگترین مصرف‌کننده سیمان خود وزارت راه و شهرسازی است و وزارت صمت راهبری صنایع را برعهده دارد و صنعتگران نیز در این زنجیره حضور دارند تا سیمان‌های آمیخته جایگزین سیمان‌های پرتلند شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن توسط فولاد مبارکه،‌گفت:‌ زنجیره تامین مصالح ساختمانی به نحو مناسبی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شکل می‌گیرد.

حیدری با اعلام اینکه علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه بین 300 تا 350 هزار واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که در خصوص تامین مصالح مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/