شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهد کودک

به کدامین گناه قربانی می‌شوند؛

روایتی از آلاء دختر 5ساله فلسطینی که به جای مهد کودک به بهشت رفت

روایتی از آلاء دختر 5ساله فلسطینی که  به جای مهد کودک به بهشت رفت

آلاء قدوم، دختر ۵ ساله سرگرم خاطرات مهدکودک و بازی های کودکی خود بود که ناگهان توسط موشک های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دور تازه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در جریان بمباران نوار غزه یک دختر خردسال فلسطینی به نام آلاء قدوم به شهادت رسید.

وبگاه المنار در این باره در گزارشی نوشت: آلاء قدوم دختر ۵ ساله، در تمام تعطیلات تابستانی سرگرم خاطرات خود در مهدکودک بود و این خاطرات را برای دوستان خودش تعریف می‌کرد.

دو هفته تا بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها مانده بود و آلاء خود را برای مرحله مقدماتی که در انتظارش بود، آماده می‌کرد، هنوز پیشبند جدید و شکل و مدل کیف مدرسه خود را انتخاب نکرده بود. او مثل سایر بچه‌ها مشتاق دیدار با همکلاسی‌ها و دوستانش بود تا در باغ مهدکودک با آنها بازی کند.

رویاهای زیادی فکر این دختر خردسال را به خود مشغول کرده بود و در حالی که او برای مرحله جدید تحصیلی خود آماده می‌شد، یک موشک رژیم صهیونیستی دوران کودکی او را نابود کرد.

او با اینکه پنج سال داشت، معنی خون و شهادت و موشک را به خوبی می‌دانست، دختر کوچک اهل غزه جنگ سال ۲۰۲۱ (سیف القدس) را تجربه کرده بود، از صدای موشک‌ها و خمپاره‌ها می‌ترسید و هنگام مشاهده عکس‌های زخمی کودکان غزه، بسیار آزرده خاطر می‌شد.

تا این لحظه ذهن مادر نمی‌توانست مصیبت غم‌انگیزش را باور کند و در گوشه و کنار خانه به دنبال دختر بازی گوش «آلاء» می‌گردد، فکر می‌کند دارد به قصه‌های مادربزرگش گوش می‌دهد که همیشه اصرار دارد که یکی از آنها را تعریف کند. او دوباره از پنجره خانه اش آلاء را صدا می‌زند به امید اینکه با دختران همسایه مشغول بازی کردن است اما جز همدردی همسایه‌ها، پاسخی نمی‌شنود.

رژیم صهیونیستی در هر تجاوز به نوار غزه، کشتار کودکان را در زمره اولین اهداف خود قرار می‌دهد، و در جنگ ماه مه ۲۰۲۱ از بین ۲۳۲ شهید فلسطینی، ۶۵ نفر از آنها کودک بودند.

«آلاء» همچون پروانه‌ای در آسمان به پرواز درآمد، زمانی که پدربزرگش او را با کفن سفیدش از بیمارستان الشفاء حمل کرد تا در مسجد العمری غزه بر او نماز بخواند. آلاء به جای اینکه در یک سفر تفریحی با خانواده اش باشد، به آخرین پناهگاه خود سفر کرد.

آلاء آخرین دختری نیست که توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به شهادت می‌رسد و ممکن است در روزهای آینده شاهد کشتار بیشتری توسط اشغالگران زیر سایه سکوت سنگین بین المللی باشیم.

روایتی از آلاء دختر 5ساله فلسطینی که  به جای مهد کودک به بهشت رفت

روایتی از آلاء دختر 5ساله فلسطینی که  به جای مهد کودک به بهشت رفت

روایتی از آلاء دختر 5ساله فلسطینی که  به جای مهد کودک به بهشت رفت
تصاویر از وبگاه شهاب نیوز