شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#حافظ

توسط تیم استارت آپی محقق شد؛

نوآوری در تولید مبلمان نسوز و حافظ محیط زیست

نوآوری در تولید مبلمان نسوز و حافظ محیط زیست

محققان یک تیم استارت آپی موفق به تولید مبلمانی با یونولیتهای سقفی شدند که نسوز بوده و از چوب استفاده نمی شود.

مجید رضایی مدیرعامل و موسس یک استارت اپ ایرانی به خبرنگار مهر درباره محصولی نوین که در راستای کاهش استفاده از چوب درختان در تولید مبلمان بکار گرفته شده به خبرنگار مهر گفت: از آنجایی که تولید مبلمان نیاز به چوب و قطع درختان دارد در صدد بر آمدیم تا مواد اولیه جایگزین چوب را برای مبلمان بکار بگیریم.

وی با بیان اینکه ما توانستیم با استفاده از یونولیت سقفی مبلمانی با کیفیت تر از محصولات کنونی تولید کنیم، گفت: یونولیت سقفی بهترین گزینه ای بود که می‌توانست جایگزین چوب در انواع مبلمان باشد زیرا سبک بوده و اشتعال ناپذیر است.

وی گفت: استفاده از یونولیت سقفی محصول نهایی را مستحکم تر کرده و خواص دیگری نیز به آن اضافه می‌کند.

بهفته مدیر این استارت اپ، این مبلمان ساخته شده از یونولیت سقفی ضد اب، ضد حریق و سبک است که قابلیت استفاده در همه اماکن را دارد.

وی با بیان اینکه شاید گاهی نتوان چوب را به مدل های دلخواه در انواع مبلمان تبدیل کرد لذا استفاده از این یونولیت باعث می شود در زمان کمتر به طرح دلخواه در مبلمان رسید، گفت: محصول نهایی مستحکم تر از مبلمانی است که اکنون مورد استفاده قرار می گیرد

رضایی عنوان کرد: این روش در مقایسه با تولید مبل با استفاده از چوب فرایند زمان بری ندارد و طبق برآوردهایی که داشتیم بیش از پنجاه درصد هزینه تولید کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه این روش برای انواع مبلمان اداری، شهری، خانگی، پاف ها و... بکار گرفته می شود، گفت: این محصول از زمان استفاده تا ۲۰ سال ضمانت می شود که تغییر شکل ندهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این مبلمان با مواد اولیه یونولیت سقفی تولید و وارد بازار شده است، گفت: این محصول نمونه خارجی ندارد و مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مدیر این تیم استارت اپی ادامه داد: مبلی که با این یونولیت سقفی به تولید می رسد نسوز است و در گرید E قرار می گیرد؛ این دسته از محصولات مشتعل نمی شوند و خطر آتش گرفتگی ندارند.

به گزارش مهر، محصول این استارت اپ در نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ارائه شده بود.