شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرا
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی؛

انتقاد تندو‌تیز یک اصولگرا از عبدالناصر همتی / همتی و هم‌دستانش باید محاکمه شوند

کدخبر: 513021
اقتصادنیوز: دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: کسی که (همتی) اقرار می‌کند ما تورم ۳۵ درصد را به ۶۰ درصد رساندیم و تمام پول‌هایی که باید از کره‌جنوبی، ژاپن یا از فروش نفت به دستمان می‌رسید و بلوکه شده بود را به مقدار معادل آن، پول چاپ کردیم و باعث افزایش نقدینگی شدیم. این فرد باید محاکمه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت : من متنی را از صحبت‌های عبدالناصر همتی که رئیس بانک مرکزی دولتِ روحانی بود، مطالعه کردم و به نظرم این متن در واقع یک اقراری است که باید رئیس دستگاه قضا، یعنی حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای آن را به عنوان یک دادخواست و مدعی‌العموم مطرح کند و همتی را به دادگاه بیاورد.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم، گفت: می‌خواهم ابتدا شرایط سختی که سید ابراهیم رئیسی آن را در دولت سیزدهم در دست گرفت توضیح دهم. من یک متنی را از صحبت‌های عبدالناصر همتی که رئیس بانک مرکزی دولتِ حسن روحانی بود، مطالعه کردم و به نظرم این متن در واقع یک اقراری است که باید رئیس دستگاه قضا، یعنی حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای آن را به عنوان یک دادخواست و مدعی‌العموم مطرح کند و همتی را به دادگاه بیاورد.

وی اضافه کرد: کسی که (همتی) اقرار می‌کند ما تورم ۳۵ درصد را به ۶۰ درصد رساندیم و تمام پول‌هایی که باید از کره‌جنوبی، ژاپن یا از فروش نفت به دستمان می‌رسید و بلوکه شده بود را به مقدار معادل آن، پول چاپ کردیم و باعث افزایش نقدینگی شدیم. این فرد باید محاکمه شود. نقدینگی از ۴۰۰ همت به ۲۵۰۰ همت رسید و توضیح این مسئله برای مردم کار سختی است، اما رسانه ملی و خبری باید این مسئله را باز کنند و بگویند که چه چیزی به رئیسی تحویل داده شده است!

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود و خیلی از پول‌ها بازگردد، باز هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند. اظهار کرد: این به خاطر این است که دولت گذشته، معادل همان پول را به ریال در جامعه توزیع کرده‌اند و اکنون باید آن را جایگزین کرد تا تعادل صورت بگیرد؛ چنین جفایی در تاریخ کشور را از هیچ دولتی ندیدیم.

فعال سیاسی اصولگرا : همتی باید محاکمه شود / اژه‌ای باید او را به دادگاه بیاورد

 

 

همتی و هم‌دستانش باید محاکمه شوند

شاکری تصریح کرد: بحث اوراق قرضی و ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت گذشته و آواری که بانک مرکزی در خصوص بستن بنگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها بر سر مردم ریخت هم از مشکلاتی است که اکنون رئیسی باید آنها را حل کند. تمام این مسائل از اقرارهای همتی در یک شبکه اجتماعی است. او حتی اسم کسانی که در مشکلات اقتصادی نقش داشته‌اند و به نوعی با او همکاری داشته‌اند را عنوان کرده است، مانند اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت و حسن روحانی.

وی با ذکر خاطره‌ای ابراز کرد: به خاطر دارم که از بیژن زنگنه پرسیدم که بالاخره میزان فروش نفت شما چقدر است؟ به من گفت که «مگر اصول دین می‌پرسی؟ من چه می‌دانم چقدر است!» این قضیه فقط تأسف دارد.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به تدبیرهای سنجیده رئیسی در دولت سیزدهم گفت: رئیسی در قضیه ویروس کرونا وعده داد که با آن مقابله کند و به وعده خود هم عمل کرد. کار بزرگی هم انجام داد. زمانی در گذشته ۷۰۰ کشته داشتیم اما اکنون آمار کاهش پیدا کرده است.

 

رئیسی از کابینه کارآمدی می‌خواهد

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره لزوم ترمیم کابینه نیز، گفت: باید شاخص‌ها، انتظارات، مطالبه‌ها و عملکردها دقیق ارزیابی شود تا بتوان در این مورد قضاوت درست را انجام داد. دولت و مجلس باید در نقطه توقعات و مطالبات مردم، کارآمدی مدیران و ارزیابی شاخص‌ها را دنبال کنند و کسی هم نباید از این موضوع ناراحت شود.

شاکری بیان کرد: روابط غیرمعمول، رانتی و باج‌خواهی برخی از نمایندگان از فلان وزیر دولت در مقابل استیضاح، در واقع فروپاشی اخلاق در نظام مدیریتی کشور است. اما شاهدیم که هر میزان ارزیابی کارآمدی و شایسته‌سالاری وجود داشته باشد، مورد پذیرش همگان است. خود رئیسی نیز قائل به این نیست که اگر وزیری بر سر کار آمد، تا پایان دوره بماند، بلکه باید اثبات کند که می‌تواند موضوعات حوزه کاری مربوطه را حل کند و کارآمدی خودش را نشان دهد.