شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور

مدودوف: ایجاد اختلاف بین روسیه و کشورهای همسودمحال است

«مدودوف»: ایجاد اختلاف بین روسیه و کشورهای همسود محال است

رئیس جمهور سابق روسیه هک شدن صفحه خود در شبکه اجتماعی را جنگ اطلاعاتی خواند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودوف»، رئیس جمهور سابق روسیه که معاونت شورای امنیت این کشور را بر عهده دارد در مورد هک شدن صفحه خود در شبکه اجتماعی اظهار نظر کرد.

وی گفت: این اولین بار نیست که چنین هک‌های اتفاق می افتد و هیچ کس از دست آنها در امان نیست. زمانی نخست وزیری نیز مجبور بودم با حملات مشابهی دست و پنجه نرم کنم. این تجلی همان جنگ اطلاعاتی است که الان در موردش صحبت کردیم.

بنابر سخنان مدودوف، این مورد تحت بررسی مدیریت شبکه اجتماعی و سرویس‌های ذیصلاح قرار دارد و عاملان آن بدون مجازات نخواهند ماند.

رئیس جمهور سابق روسیه، هدف از انتشار چنین اطلاعات جعلی را نشان دادن این موضوع که گویا روس ها  در اصل به صورت پنهانی «طرح های تهاجمی» دارند.

وی گفت: این در حالی است که چنین رفتاری با اصول اخلاقی ما مطابقت ندارد. ما با دوستانمان به صورت مستقیم، صریح و بدون ابهام صحبت می‌کنیم و نیروهای متخاصم برای ایجاد نزاع بین ما موفق نخواهند شد.

وی اضافه کرد: ما نه تنها در بیانیه‌های رسمی، بلکه در عمل، در حل مسائل روزمره که بر منافع کشورها و ملت هایمان تاثیر می گذارند، متحد هستیم و در آینده نیز چنین باقی خواهیم ماند.

در تاریخ ۲ آگوست در صفحه «دیمیتری مدودوف»، رئیس جمهوری سابق روسیه در شبکه اجتماعی «و کانتکت» پستی منتشر شد که در آن آمده بود: مرز های روسیه «در جایی ختم نمی شوند» و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی «اشتباهی مهلک» خوانده شده بود.

در این پست آمده بود، که این کشور برای بازگرداند مرزهای خود به کارزار خواهد رفت. همچنین در مورد برنامه‌هایی برای الحاق گرجستان مطالبی نوشته شده بود. از قزاقستان در این پست به عنوان «کشور مصنوعی» یاد شده بود.

در این پست که بعد از یک مدت کوتاهی حذف شد همچنین گفته می شد که همه مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق «دوباره با هم زندگی خواهند کرد».

پس از این اتفاق «آلیگ آسیپ اف» دستیار رئیس شورای امنیت روسیه  از هک شدن صفحه «دیمیتری مدودوف»   رئیس جمهور سابق روسیه در شبکه اجتماعی «و کانتکت» خبر داد.  

وی با اعلام این مطلب گفت: اینکه چه کسی دیروز صفحه رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه را هک کرده و پست دیگری با نام وی منتشر کرده  از سوی مدیریت این شبکه اجتماعی و سایر افراد ذیربط رسیدگی می‌شود.