شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون: قزاقستان حریف جدی ایران است/ قطعا به مدال می‌رسیم

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون: قزاقستان حریف جدی ایران است/ قطعا به مدال می‌رسیم

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: قزاقستان حریف جدی ایران در مسابقات آسیای میانه است، اما با وجود رقابت سخت و فشرده حتما به مدال می‌رسیم.

فریبا مددی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اردوی آمادگی رده‌های پایه برای اعزام به مسابقات آسیای میانه، اظهار داشت: اردوی آمادگی رده‌های سنی ۱۵ و ۱۷ سال در حال برگزاری است و بازیکنان از ۲۰ تا ۲۵ مرداد در مسابقات آسیای میانه به میزبانی تاجیکستان شرکت می‌کنند. ۲ اردو در کرج و قم برگزار شد و اردوی سوم در تهران برگزار می‌شود.

وی درباره سطح مسابقات آسیایی میانه، گفت: با توجه به اینکه بازیکنان قزاقستان قدرتمند هستند، رقابت فشرده‌تر و سخت‌تر خواهد بود؛ اما قطعا در این مسابقات به مدال می‌رسیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون بدمینتون خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات رنکینگ‌های داخلی را به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌کنیم. پس از آن نیز مسابقات لیگ برتر با حضور ۶ تیم سوم شهریور آغاز خواهد شد. حامیان مالی نسبت به سال گذشته برای تیم‌داری در بدمینتون بیشتر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در فصل گذشته لیگ برتر بدمینتون پنج تیم حضور داشتند و امسال ۶ تیم شرکت کردند. در واقع به دلیل روند برگزاری منظم مسابقات، پوشش خبری مناسب و پخش زنده تلویزیونی حامیان مالی بیشتری جذب شده‌اند. همچنین در بخشنامه مسابقات عنوان کردیم که سه ملی‌پوش در هر تیم می‌توانند حضور داشته باشند.

مددی یادآور شد: پیش از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو انتخابی تیم ملی بدمینتون را برگزار کردیم؛ اما با تعویق آن و برگزاری این بازی‌ها در سال آینده دوباره باید انتخابی تیم ملی را در ۶ ماه دوم سال برگزار کنیم. همچنین برپایی مسابقات رنکینگ‌ها کمک می‌کند تا از میان این رقابت‌ها بازیکنان نخبه بیشتری از چهار تا هشت نفر انتخاب شوند.

وی افزود: سعی می‌کنیم تا در این بازی‌ها نسبت به دوران گذشته در جدول رده‌بندی صعود یا پیشرفت کنیم. هرچند کسب مدال در این بازی‌ها بسیار دشوار است.

نایب رئیس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: با توجه به کسب سهمیه المپیک توسط ثریا آقایی پیشرفت خوبی را دربخش زنان داشتیم. در کنار آن کلاس مربیگری و داوری سطح یک جهانی را در ایران با حضور مدرس جهانی برگزار کردیم. ۹ بانو با موفقیت دوره‌های این کلاس را پشت سر گذاشتند.