شهر خبر

در واکنش به پیشنهاد مقتدی صدر عنوان شد؛

استقبال چارچوب هماهنگی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

استقبال چارچوب هماهنگی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

چارچوب هماهنگی شیعی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از پیشنهاد مقتدی صدر رهبر جریان صدر در زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق ، حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، چارچوب هماهنگی شیعی شامگاه گذشته (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از پیشنهاد مقتدی صدر رهبر جریان صدر در زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، حمایت می کند.

در متن این بیانیه آمده است: ما از هر پیشنهاد مبتنی بر قانون اساسی عراق، در راستای حل بحران سیاسی و تحقق مطالبات، ملت از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت تحقق اجماع ملی و فراهم آوردن امنیت برای اجرای آن حمایت می کنیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: پیش از همه این اقدامات باید همه عراقی ها به نهادهای شکل گرفته بر اساس قانون اساسی عراق احترام گذاشته و فعالیت آنها را مختل نکنند، ما همواره زیر سقف قانون اساسی و منافع ملت عراق عمل خواهیم کرد.

گفتنی است پیش از این نیز هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح عراق از اعضای چارچوب هماهنگی شیعی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق استقبال کرده بود.

در تحولی دیگر، حشد شعبی عراق به پیام مقتدا صدر در حمایت از این گروه واکنش نشان داد. مقتدی صدر پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفته بود که از مجاهدت‌های الحشد الشعبی آگاه است و مجاهدان آن به آراء و عقاید خاندان صدر نزدیک‌تر از دیگران هستند.

حشدشعبی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد که موضع مقتدی صدر را در خطاب به مجاهدان حشد شعبی می‌ستاید و حشد شعبی به سران، آحاد ملت عراق و مرجعیت دینی تعهد دارد که ملتزم به شاخص‌های ملی در خدمت عراق عزیز باشد.