شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#کاخ سفید

با وجود مخالفت های مسکو؛

کاخ سفید از روسیه خواست تا با مبادله زندانیان آمریکایی موافقت کند

کاخ سفید از روسیه خواست تا با مبادله زندانیان آمریکایی موافقت کند

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی تاکید کرد که ما حاضریم هر گامی را که لازم است برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی به خانه برداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که مقامات ایالات متحده آماده هستند تا اقدامات لازم را برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی که در روسیه محکوم شده‌اند انجام دهند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود که واشنگتن از مسکو خواسته است تا پیشنهاد مبادله زندانیان خود را با مبادله «بریتنی گرینر» و «پل ویلان» که به عنوان شهروندان آمریکایی در روسیه محکوم شده‌اند، بپذیرد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: ما از روسیه می‌خواهیم که این پیشنهاد را بپذیرد. ژان پیر افزود: «ما حاضریم هر قدمی را که لازم است برای بازگرداندن شهروندان خود به خانه برداریم.»

پرونده آزادسازی گرینر در آمریکا برای دموکرات‌ها و دولت بایدن حیثیتی شده است. رسانه‌ها گفته‌اند که اگر بایدن نتواند او را آزاد کند، احتمالاً دموکرات‌ها انتخابات میان دوره‌ای را نیز به رقبای جمهوری خواه خود واگذار خواهند کرد.

در حالی که واشنگتن بر مبادله دو زندانی خود با یک زندانی روس تاکید دارد، روسیه فقط با مبادله یک به یک شامل گرینر و بوت یا مبادله دو به دو موافق است و معامله دو به یک را نمی‌پذیرد. از سوی دیگر گفته شده که روس‌ها به دنبال افزودن نام وادیم کراسیکوف، مقام سابق سازمان اطلاعات داخلی روسیه هستند که در سال ۲۰۲۱ به قتل در آلمان محکوم شد. کراسیکوف در آلمان زندانی است و مقامات در برلین بایستی با آزادی او برای معامله مبادله آمریکا و روسیه موافقت کنند. در این صورت پای آلمان هم به پرونده مبادله اسرای آمریکایی باز خواهد شد.