شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بیروت#فرانسه

ماکرون:

توقف تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاسف بار است

توقف تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاسف بار است

رئیس جمهور فرانسه امروز در سالروز انفجار بندر بیروت، از اینکه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ چند ماه است که متوقف شده، ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز در سالروز انفجار بندر بیروت، از اینکه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ چند ماه است که متوقف شده، ابراز تاسف کرد.

وی گفت: امروز مجدداً تاکید می کنم که باید عدالت برقرار شود، لبنانی های مقیم این کشور برای اینکه ورق را برگردانند و خود را بازسازی کنند، باید حقیقت را بدانند.لبنان شاهد یک بحران بی‌سابقه است. همچنین برای عبور از این بحران به عدالت نیاز دارد و فرانسه در این زمینه نیز با شرکای خود به کمک (لبنان) ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که تحقیقات لبنان که چند ماه به حالت تعلیق درآمده، باید کاملاً مستقل و عاری از هرگونه مداخله سیاسی باشد.

وی تاکید کرد: من هرگز تسلیم نمی‌شوم، نمی‌گذارم لبنان فرو بپاشد و ناپدید شود، با وجود جریان های مخالف و مشکلات، این رویکرد را محکم، واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه حفظ می‌کنم. توافق حاصل شده با صندوق بین المللی پول باید اجرا شود، زیرا مرحله مهمی برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران به لبنان است.

او هشدار داد: لبنان درگیری جدید در مرز جنوبی خود را تحمل نخواهد کرد، که مرگبارتر و ویرانگرتر از جنگ ۲۰۰۶ خواهد بود. چنین درگیری به نفع هیچ یک از طرف های لبنانی نیست. در این راستا، مهم است که موضوع بسیار دشوار تعیین مرزهای دریایی را سیاسی نکنیم.