شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت

بیانیه حزب الله لبنان در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت

حزب الله

حزب الله لبنان در سالروز انفجار بندر بیروت از همه لبنانی‌ها خواست برای عبور از شرایط سخت در این کشور متحد شوند.

به گزارش مشرق، حزب‌ الله لبنان در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دومین سالروز فاجعه چهارم اوت قرار داریم؛ فاجعه ملی بزرگی که لبنان و ملتش را هدف قرار داد و هنوز هم لبنان و لبنانی‌ها از تبعات و آثار آن در همه سطوح رنج می‌برند. ما امروز بر موضع قاطع و شناخته شده خود در قبال این موضوع که از ابتدا بیان کرده بودیم، تاکید می کنیم و خواستار رسیدگی عادلانه و شفاف با رعایت اصول قانونی و رعایت قانون به این موضوع هستیم.

حزب الله لبنان همچنین از همه لبنانی‌ها خواست برای عبور از شرایط سخت در این کشور متحد شوند.

در بیانیه حزب الله آمده است: «در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت به خانواده‌های قربانیان این حادثه اعم از مسلمان و غیرمسلمان تسلیت می‌گوییم و صمیمانه با درد و رنج آنها، با مجروحان و خانواده‌هایشان به‌ویژه کسانی که هنوز در بیمارستان‌ها به سر می‌برند و با همه کسانی که اموال، خانه‌ها و مشاغلشان در بیروت از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنیم».

حزب‌الله در این بیانیه تاکید کرد: «در طول دو سال گذشته شاهد موجی گسترده از هجمه‌های رسانه‌ای و سیاسی شامل اتهامات باطل و نادرست بودیم که منجر به تنش خطرناک داخلی شد و تقریبا نزدیک بود امنیت و ثبات کشور را به هم بریزد. خصوصا پس از اتفاقات در منطقه «الطیونه» که منجر به شهادت مظلومانه چند نفر شد؛ اما ما فتنه را در نطفه خفه کردیم و مسیر را به روی کسانی که دنبال جنگ داخلی هستند، بستیم.»

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در پیامی ضمن همدردی با خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان این فاجعه بزرگ اعلام کرد بر تعهد خود برای تحقق عدالت بر اساس حقیقت کامل تاکید می‌کنم.

چهارم اوت سال ۲۰۲۰ در اثر آتش سوزی و انفجار در انبار مواد نیترات آمونیوم بندر بیروت، ۲۰۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۶۵۰۰ نفر زخمی شدند.

در این حادثه که از آن به عنوان فاجعه یاد شده، بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب دید و ۳۰۰ هزار نفر بدون پناهگاه شدند. برآوردها نشان می‌دهد این حادثه ۱۰ الی ۱۵ میلیارد دلار خسارت داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران