شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورا#روستای

ممنوعیت ورود گردشگران به روستای تاریخی ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا

ممنوعیت ورود گردشگران به روستای تاریخی ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز به دلیل شیوع مجدد کرونا درشهرستان نطنز وروستای ابیانه ورود گردشگران ومسافران به این روستا را در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز امروز ۱۳ مردادماه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن شهرستان نطنز و روستای ابیانه به دلیل شیوع مجدد بیماری منحوس کرونا و همچنین درخواست اهالی عزادار روستای تاریخی ابیانه، ورود گردشگران و مسافران به این روستای تاریخی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی ممنوع شد.

وی در ادامه گفت : همه‌ساله و قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، خیل عظیمی از گردشگران و دوستداران اهل‌بیت (ع) با حضور در روستای تاریخی ابیانه از آیین‌های سنتی و مذهبی این روستا از جمله آیین ثبت ملی شده نخل‌گردانی و همچنین آیین جغجغه‌زنی و دیگر آیین‌های عزاداری این روستا در ایام ماه محرم به‌ویژه روزهای عاشورا و تاسوعا دیدن می‌کردند.

یزدانمهر افزود: متأسفانه امسال به دلیل شرایط شیوع مجدد ویروس کرونا و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌منظور جلوگیری از تجمع و ازدهام بیش‌ازحد در کوچه‌های این روستای تاریخی، به درخواست مردم روستا و تصویب در شورای اداری شهرستان، روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی ورودی گردشگران و مسافران به این روستای تاریخی ممنوع شد.

انتهای پیام