شهر خبر

عضو ائتلاف «فتح» عراق:

بعید است هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان عراق موافقت کند

بعید است هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان عراق موافقت کند

عضو ائتلاف «فتح» عراق در سخنانی تأکید کرد: بعید به نظر می رسد که هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد موافقت نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» عضو ارشد ائتلاف «فتح» عراق سخنانی را در خصوص طرح اخیر مقتدی صدر برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مردم عراق سال گذشته نمایندگان پارلمان را انتخاب کرده اند و بعید است انتخابات دیگری برگزار شود. موانع زیادی در مسیر برگزاری انتخابات مجدد قرار دارد.

این عضو ائتلاف فتح همچنین عنوان کرد: از دیدگاه ما بعید است که هیئت هماهنگی شیعی با گزینه انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی موافقت کند. هیئت هماهنگی همچنان در مسیر تشکیل دولت گام برخواهد داشت و نه انحلال پارلمان.

روز گذشته مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در سخنانی گفته بود: ما خواستار انحلال پارلمان کنونی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هستیم.

رهبر جریان صدر با بیان اینکه هنور در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته است، افزود: گفتگو فایده‌ای ندارد، به ویژه اینکه ملت حرف خود را به صورت آزادانه و خودجوش بیان کرد.