شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#رییس جمهور#همدان#فرماندار

۸۶۴ میلیارد تومان با ۳۰ پروژه در سفر رییس جمهور برای شهرستان ملایر مصوب شد

۸۶۴ میلیارد تومان با ۳۰ پروژه در سفر رییس جمهور برای شهرستان ملایر مصوب شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در سی‌امین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان، ۳۰ پروژه با اعتبار ۸۶۴ میلیارد تومان برای این شهرستان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع برای استان همدان ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سفر رئیس جمهور مصوب شد.

وی سهم این شهرستان را از ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش پروژه‌های عمرانی، ۸۶۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عمده این مصوبات در سال اول محقق می‌شود و حدود ۵۰ درصد در سال دوم و باقیمانده مصوبات نیز در سال سوم دولت اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه ملایر می‌توانست حداقل ۲ برابر این اعتبار را در سفر استانی جذب کند و سهم بسیار بیشتری را از اعتبارات بگیرد، تاکید کرد: دلیل اصلی سهم کم در این اعتبارات، این است که طی سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی و هم در حوزه اقتصادی این شهرستان کم کاری شده است.

اسماعیلی یادآور شد: این در حالیست که طی سال‌های گذشته آهنگ رشد و توسعه در این شهرستان کُند شده و پروژه‌های زیادی نیازمندیم که محقق نشده و پروژه‌هایی نیز با ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که در این سال‌ها رها شده است.

وی با بیان اینکه اولویت سفر استانی در تخصیص اعتبارات، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد است، گفت: میزان اعتبار مصوب شده برای شهرستان ملایر در سفر استانی، نسبت به بودجه سنواتی ملایر قابل قبول نیست و با ظرفیت‌های بالایی که این شهرستان دارد، این رقم می‌توانست بسیار بالاتر باشد.

فرماندار ویژه ملایر اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه‌های بزرگی همچون نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و محور ملایر- خنداب را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد.

اسماعیلی بیان کرد: از مجموع این اعتبارات هشت میلیارد تومان برای طرح‌های حمایتی در حوزه بانوان، ۱۶۲ میلیارد تومان برای طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش، ۲۵ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان، چهار میلیارد تومان برای حوزه‌های فرهنگی و ۱۲ میلیارد تومان برای حوزه ورزش و جوانان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ۱۰۶ میلیارد تومان برای حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان، ۱۳۰ میلیارد تومان برای حوزه‌های مرتبط با انرژی، ۱۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و ۴۵۰ میلیارد تومان برای بخش مسکن، راه و شهرسازی از مجموعه ۸۶۴ میلیارد تومان مصوب شد.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اعتبارات سفر استانی باید به سرعت جذب شود و مدیران ضمن تعریف پروژه‌ها، رقم اعتبار مصوب شده را از سازمان برنامه و بودجه و مجموعه ادارات کل خود مطالبه‌گری کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

 همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر کردند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارائه کردند. 

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.