شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۵ تهران در ۵۶ روز

صدور پروانه ساختمانی در منطقه 5 تهران در 56 روز

شهردار منطقه5 تهران از صدور پروانه ساختمانی در 56 روز در این منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، احسان شریفی شهردار منطقه 5 تهران اظهار کرد : با توجه به اینکه شهردار تهران در راستای جلب رضایت شهروندان خواستار کاهش زمان صدور پروانه شدند منطقه 5 سرعت دهی به صدور پروانه ها را در دستور کار خود قرار داد و ما از115 روز به 56روز زمان برای صدور پروانه رسیدیم.

وی به برخی بسته های پیشنهادی شهرداری منطقه 5 جهت سرعت گرفتن درآمدزایی برای مرکز خبر داد و تشریح کرد: بسته اول تعریف مشوق های پیشنهادی در حوزه شهرسازی بابت افزایش صدور پروانه و ترغیب شهروندان به امر ساخت و ساز در سطح منطقه ۵ است.

شهردار منطقه5 تهران  افزود: بسته دوم ذکر موانع موجود در تسهیل صدور پروانه در منطقه 5و بسته سوم ذکر پرونده های در آمدی به عنوان پتانسیل های موجود در شهرسازی منطقه 5 است.در این زمینه مقرر شد تمامی املاک دولتی و غیر دواتی که دارای خلاف هستند و عوارض آنها به روزرسانی شده و همچنین در خصوص احصا موانع توافقات و پروژه ها با ظرفیت تهاترهای غیر نقد گزارشی مفصل تدوین شود.

شریفی درادامه گفت : بسته چهارم این است که زمین های موجود در سطح منطقه 5 که پتانسیل بارگذاری و واگذاری دارد اعم از اینکه در اختیار شهرداری و یا تصریف غیر است ولی منطقه سند و یا اسناد محکم دارد بررسی شود. بسته پنجم اینکه پتانسیل های موجود بابت تعریف مطالبات منطقه ۵ از مراکز و نهادهای عمومی و دولتی اعم از ساخت و ساز فاقد پروانه قدیمی و جدید و در اختیار داشتن زمین،باغ ملک و ... که مقرر شد مطالبات شهرداری منطقه 5 از تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی احصا شود.بسته ششم اینکه پتانسیل های موجود در سرمایه گذاری پروژه های موجود فعلی که به هر دلیل متوقف شده اند در این راستا دلایل و موانع پیشرفت پروژه ها احصا و تصمیم گیری شود.

شهردار منطقه 5در پایان افزود : بسته هفتم ظرفیت های ایجاد شده در منطقه ۵ از محل کمیسیون ماده ۵ است که به صورت ویژه باید توسط معاونت شهرسازی پیگیری شود.

انتهای پیام