شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت توانیر: ۳۵هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر: ۳۵هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های متنوعی در صنعت برق دارد و امسال نیز ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا، آرش کردی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پست آیت الله بروجردی اظهار داشت: هم اکنون با اعمال سیاست‌های تبیین مطلوب و مدیریت جهاد گونه از نظر قوت و قدرت شبکه در منطقه اول هستیم.
وی بیان کرد: تا پایان تیرماه عدد مصرفی برق در کشور به بیش از ۶۹ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسیده و با مدیریت مصرف هماهنگ که داشتیم میزان مصرف برق خانگی چهار درصد کاهش یافته است.
کردی بیان کرد: سال گذشته در شرایطی صنعت برق را تحویل گرفتیم که صنایع و سایر بخش های وابسته به برق به دلیل قطعی با وضعیت آشفته ای مواجه بودند که زیبنده نیست.
وی افزود: با مدیریت جهادی و اعمال برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکلات رفع شده و در مجموع بعد از انقلاب شاخص های صنعت برق ۱۵ برابر رشد داشته است.
کردی با بیان اینکه تعداد روستاهای برق دار کشور ۵۸ هزار روستا است، ادامه داد: شاخص متوسط روستاهای برق دار در دنیا ۱۵ درصد است و ما در کشور ۹۹.۷ دهم درصد روستاها برق دارند و مابقی که برق ندارند عشایر کوچ رو و غیر ساکن هستند.
وی افزود: سال گذشته دولت با کسری ۱۵ هزار مگاواتی مواجه بود که اکنون با مدیریت خوبی که اعمال شده بسیاری از مشکلات مرتفع شده است و خاموشی هایی که سال قبل مخاطراتی را در زیرساخت های مختلف ایجاد کرده بود دیگر وجود ندارد.
کردی بیان کرد: طی ۲ دولت گذشته مجموع ۲ هزار و ۲۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد اما اکنون تا پایان شهریور این میزان به عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد.