شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پایتخت

عدم آب گرفتی تهران در سیل اخیر/ ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب های سطحی پایتخت بررسی شد

عدم آب گرفتی تهران در سیل اخیر/ ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب های سطحی پایتخت بررسی شد

شهردار تهران با اشاره به بررسی ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب های سطحی پایتخت گفت: در بارندگی‌های اخیر پایتخت به سرعت آب گرفتگی ها جبران شد و اجازه ندادیم حادثه ساز شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (پنج شنبه 13 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره وقوع سیل اظهارداشت: وقتی در رابطه با سیل سخن می گوییم باید جمع آوری شبکه آب های سطحی و یا لایروبی مجاری انتقال دهنده آب را در نظر داشته باشیم همچنین باید در این زمینه آمادگی های لازم در دره ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار تهران با اعلام اینکه سال گذشته در برنامه ای فشرده نسبت به ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب های سطحی که احداث شده بررسی و اقدام صورت گرفت، یادآور شد: بر اساس قراردادهای شرکت خاکریز آب شهرداری، برای ۱۷۰ کیلومتر باقی مانده نیز در تلاش هستیم که امور را به ویژه در غرب تهران و منطقه ۲۲ سرعت ببخشیم که این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و به طور جدی آن را دنبال می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات متعددی نیز برای پاکسازی و لایروبی مسیل ها انجام شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، آمادگی بیشتری در زمینه آب‌گرفتگی معابر داشتیم و امسال نیز وضعیت به همین شکل بود. چند روز پیش از حادثه، آمادگی مجدد ایجاد شد و اقداماتی صورت گرفت.

زاکانی ادامه داد: کانال های اصلی شهر پر آب بود و این نشان می داد که مجاری حاشیه ای، آب را به خوبی منتقل می کند که بر این اساس حادثه ای را در سطح شهر نداشتیم. آمادگی ما باید روز به روز افزایش پیدا کند و بتوانیم مقدماتی را فراهم کنیم که شهروندان با آرامش و آسایش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آنچه سال قبل برآورد کردیم از ۱۲۳ ناحیه تنها یک ناحیه در مرحله ای در وضعیت قرمز قرار گرفت اما آب گرفتگی رفع شد، گفت: در آن زمان با وجود اینکه آمادگی از قبل ایجاد شده بود ۱۰ هزار نفر نیرو در سطح خیابان ها مشغول به کار بودند و نقاط حادثه خیز نیز شناسایی شده بود تا بتوانیم لحظه به لحظه آن را رصد کنیم.

زاکانی اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز شاهد بارندگی شدیدی بودیم که مسیل ها بیش از این کشش این حجم از آب را نداشتند. در زمانی می بینیم شهرداری کوتاهی کرده و لایروبی نکرده اما در این شرایط با وجود اعلام خطر سیلاب، توانستیم آب را تخلیه کنیم. به سرعت آب گرفتگی ها جبران شد و اجازه ندادیم حادثه ساز شود.

انتهای پیام