شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#لهستان#وزارت#وزارت دفاع

با استفاده از موشک های دوربرد؛

روسیه: تسلیحات ارسالی از لهستان به اوکراین را منهدم کردیم

روسیه: تسلیحات ارسالی از لهستان به اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه از انهدام سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین با استفاده از موشک های دوربرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست خبری در مسکو اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش مقادیری سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین را منهدم کرده اند.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه در حمله ارتش روسیه به منطقه دونتسک بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته و ۶ دستگاه خودروی نظامی هم منهدم شده اند، افزود: انبار مهمات و سلاح های خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین در منطقه لویو با استفاده از موشک های دوربرد هدف قرار گرفته و تسلیحات مذکور منهدم شدند.

وی همچنین از «نابودی» ۳ مرکز فرماندهی و ۴ انبار مهمات ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: تاکنون ۲۶۱ فروند هواپیما، ۱۴۵ فروند بالگرد، ۱۶۶۹ فروند پهپاد، ۳۶۱ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴۲۳۱ تانک و خودروی زرهی، ۷۸۲ راکت انداز چند لوله‌ای، ۳۲۴۲ هویتزر و خمپاره انداز و همچنین ۴ هزار و ۶۷۶ دستگاه خودروی نظامی اوکراین منهدم شده است.

این در حالیست که «آندری یرمک» رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیروز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که لهستان و آلمان تانک‌ هایی که به عنوان کمک نظامی برای کی یف تعهد کرده بودند را به این کشور فرستاده اند.

در بیانیه صادره از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در این خصوص آمده بود: از لهستان تانک های PT-۹۱ موسوم به Twardy به اوکراین رسید. از دوستان خود متشکریم.

همچنین الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز پیشتر با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که ۳ فروند از کل ۱۵ سیستم دفاع هوایی گپارد به اوکراین رسیده است.