شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#تکواندو

تکواندو نوجوانان جهان| نعمت‌زاده و زندی طلایی شد

تکواندو نوجوانان جهان| نعمت‌زاده و زندی طلایی شد

نمایندگان کشورمان در پایان روز دوم مسابقات تکواندو قهرمان نوجوانان جهان موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

به گزارش خبرگزای تسنیم، روز دوم رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، امروز(چهارشنبه - 12 مردادماه) در "صوفیه" بلغارستان پیگیری شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال طلای دیگر توسط ابوالفضل زندی و مبینا نعمت‌زاده شدند. 

ابوالفضل زندی در وزن 48- کیلوگرم، دور نخست «یون سئون یئون» از هنگ کنگ را در دو راند متوالی (14 - یک و 14 - 2)  شکست داد و در ادامه با همین نتیجه و با نتایج (14 - صفر و 14 - یک)، «تی لین» از چین تایپه را از پیش رو برداشت.

نماینده کشورمان در ادامه با پیروزی با نتایج مشابه  بر صفر در راند شماری مقابل «جیوانی لا ماتینا» از ایتالیا و «جعفر الداوود» از اردن پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله هم «ایزگالیف» از قزقستان را با نتایج (حریف 5 اخطاره شد و  15-3) شکست داد و به فینال رسید.

زندی در مبازه پایانی برابر «تورین پارن پاویت» از تایلند در دو راند و با نتایج (14 بر12 و 25 بر12) پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. 

مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن 49- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «کیم مین سئو» از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر (13 - یک و 16 - 3) شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی برابر «لیلا حمدی» از مصر با نتیجه 2 بر صفر( 16 - 4 و 8 - 2) به برتری رسید وسپس «سوفیا گورابین» از استرالیا را در 2 راند متوالی (14-1 و 13 بر یک) از پیش رو برداشت و به مرحله  نیمه نهایی صعود کرد.

تکواندوکار کشورمان که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا رده بزرگسالان به مدال نقره رسیده بود، در مرحله نیمه‌نهایی «یکاترینا خامنکو» اوکراین را با نتیجه 2 بر صفر( 12-1 و 12- صفر) شکست داد و راهی فینال شد. نعمت‌زاده در دیدار پایانی «کامان چانوک » از تایلند را  در دو راند( 9 - صفر و 8 - یک) شکست داد و  به نشان طلا دست پیدا کرد.   

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب سه مدال طلا توسط سوگند شیری، ابوالفضل زندی و مبینا نعمت زاده و یک مدال نقره توسط پرنیا سلمانی شده است. 

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور 768 ورزشکار از روز گذشته آغاز و تا یکشنبه 16 مردادماه در صوفیه جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/