شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه مترو#عاشورا

تصاویر سازه معروف عصر عاشورا در ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) | اصل اثر برای چه سالی است؟

آیین رونمایی از سازه حجمی عصر عاشورا اثر استاد محمود فرشچیان در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

عصر عاشورا

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد نقیب معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت این سازه در راستای هویت بخشی به ایستگاه‌های مترو به ویژه ایستگاه متروی میدان حضرت ولیعصر(عج) انجام شد، گفت: در راستای این هویت‌بخشی، هیئت اندیشه‌ورز در شرکت بهره‌برداری مترو تشکیل شده است.

او با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که ایستگاه‌های مترو هویت ایرانی-اسلامی داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و تردد ده‌ها هزار نفر از میدان حضرت ولیعصر (عج) این سازه حجمی ساخته و رونمایی شد. این سازه در طول مدت یک ماه طراحی و ساخته شد که تا پایان ماه صفر در میدان حضرت ولیعصر (عج) مستقر است و پس از آن به یکی از ایستگاه‌های مترو منتقل و به صورت دائم در آن محل مستقر خواهد بود.

عصر عاشورا یکی از آثار نگارگری محمود فرشچیان است که در عاشورای سال ۱۳۵۵ به تصویر کشیده شده‌است. موضوع این اثر بازگشت مرکب بی‌سوار حسین بن علی به سوی خیمه‌ها در عصر عاشورا است. فرشچیان این اثر را با کیفیت‌ترین در میان تولیدات خود می‌داند. این اثر در سال ۱۳۶۹ به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.