شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#احمدی نژاد#فیفا#استادیوم

فریده شجاعی در گفت و گو با خبر ورزشی:

طاقت دیدن باخت استقلال را ندارم/ احمدی نژاد می خواست بانوان را به آزادی بیاورد، اما.../ خواسته فیفا را انجام ندهیم تعلیق می شویم

همسر زنده یاد پورحیدری گفت: احمدی نژاد می خواست بانوان را به استادیوم ها بیاورد اما اتفاقاتی رخ داد که این موضوع باز هم عملی نشد.

طاقت دیدن باخت استقلال را ندارم/ احمدی نژاد می خواست بانوان را به آزادی بیاورد، اما.../ خواسته فیفا را انجام ندهیم تعلیق می شویم

محمدرضامدنی؛ فریده شجاعی، همسر زنده یاد منصور پورحیدری در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل سپاهان و حضور بانوان در استادیوم آزادی اظهاراتی را مطرح کرد.

از اوضاع و احوال تیم استقلال خبر دارید؟

بله! خوشبختانه استقلال اردوی خوبی در ترکیه داشت و تصاویری که از تمرینات تیم می دیدم مشخص می‌کرد همه در شرایط روحی خوبی هستند. امیدوارم این وضعیت خوب روحی با شرایط خوب جسمی توأم شود تا در نهایت استقلال با قدرت به لیگ برتر بیاید.

نظرتان درباره استقلال مدل جدید چیست؟

خوشحالم که استقلال یک مربی خوب پیدا کرد، البته جا دارد از مجیدی هم تشکر کنیم که بعد از ۹ سال قهرمانی شیرین و مقتدرانه ای را برای استقلالی‌ها به ارمغان آورد گرچه دوست داشتیم که او بماند ولی رفت تا در نهایت باشگاه یک مربی خوب دیگر بیاورد. امیدوارم با این مربی پرتغالی قهرمانی استقلال تکرار شود. گرچه ما همچنان منتظر ستاره سوم در آسیا هستیم که امیدواریم این اتفاق به زودی رقم بخورد.

بازی استقلال مقابل سپاهان در هفته اول را چطور پیش بینی میکنید؟

بازی مقابل تیم خوب اصفهانی همیشه سخت بوده است. به ویژه اینکه امسال هم سپاهان تدارک خوبی برای لیگ برتر دیده. با این همه من هیچ وقت نمی توانم برای استقلال باخت را پیش بینی کنم چون طاقتش را ندارم و امیدوارم استقلال هفته اول برنده شود.

خبر دارید که گفته می‌شود فیفا تأکید کرده بانوان باید در لیگ هم مانند دیدارهای ملی به استادیوم ها بیایند؟

ما سالهاست که درصدد هستیم این کار را انجام بدهیم. زمانی که من خودم نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال بودم ملاقاتی با سپ بلاتر (رئیس وقت فیفا) داشتیم. بلاتر با آقای احمدی نژاد هم در این باره حرف زد و قرار بود این امکان فراهم شود. ما در یکی از مسابقات تیم ملی همراه مدرسان داوری و جمعی از بانوان فدراسیون به استادیوم رفتیم و مسابقه را هم از نزدیک دیدیم. اتفاقی هم نیفتاد اما نمی‌دانم که چه مسائلی رقم خورد که در نهایت باز هم نگذاشتند بانوان وارد استادیوم شوند.

طاقت دیدن باخت استقلال را ندارم/ احمدی نژاد می خواست بانوان را به آزادی بیاورد، اما.../ خواسته فیفا را انجام ندهیم تعلیق می شویم

فکر می کنید این اتفاق در نهایت بیافتد؟

قطعاً این اتفاق می افتد. چون اگر نخواهیم به خواسته فیفا و afc تن بدهیم شامل جریمه و یا تعلیق می شویم. وقتی ای اف سی و فیفا مصر هستند در نهایت باید این کار را انجام بدهیم.

شما به عنوان یک خانم و کسی که همواره در طول زندگی تان با بازی فوتبال سر و کار داشته اید، فکر می کنید این امکان برای خانم ها وجود دارد که به استادیوم ها بیایند؟

قطعاً این امکان وجود دارد. وقتی بانوان ما به کنسرت می روند، وقتی در سینما ها حضور پیدا می‌کنند و کنار خانواده هایشان از برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی لذت می برند چرا حساسیت بیش از حدی راجع به فوتبال ایجاد شده است؟ دختران فوتبالیست ها، مادران فوتبالیست ها، همسران آنها و خواهرانشان و خیلی ها که به این ورزش علاقه دارند دوست دارند به استادیوم بیایند و مسابقات فرزندان و همسران شان را از نزدیک ببینند. ما منتظر هستیم تا به زودی حضور بانوان در استادیوم ها را ببینیم.

آیا خود شما در دوران فوتبال زنده یاد پورحیدری بازی های شان را از داخل استادیوم یا روی سکوها دیده اید؟

بله! خیلی از مسابقات منصور را در استادیوم دیدم. یکی از مهمترین آنها مسابقه فینال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه امجدیه بود که اگر اشتباه نکنم منصور پورحیدری با یک ارسال مسعود معینی را در موقعیت گلزنی قرار داد و با همان گل تیم تاج نماینده اسرائیل را شکست داد و قهرمان آسیا شد.