شهر خبر

ببینید | روایت دردناک و دیده نشده از شروع سیل امامزاده داود و مرگ مردم

این گزارش تلخ، روایت‌هایی است از چند نفر از قربانیان سیل. افرادی که مفقود شده‌اند و بازمانده‌های که درپی آنها هستند. توصیفی کوتاه، خلاصه و مختصر از یک مصیبت و فاجعه بزرگ. از یک flash flood اصطلاح معمولی در بین امدادگران؛ سیل ناگهانی. این اصطلاح همان سر زدن ناگهانی رود، به خانه‌اش است. اگر بستر و مسیرش فراهم بود که هیچ. اگر نبود وارد هرچیزی می‌شود.

روایت دردناک و دیده نشده از شروع سیل امامزاده داود و مرگ مردم

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ امامزاده داوود در دل یک دره قرار دارد. از صحن امامزاده باید چند پله بالا رفت تا به یک کوچه ۶ متری رسید. این کوچه تنگ و باریک، بازار امامزاده است که شیب تندی به طرف کوهستان دارد. سر و ته این بازارچه ۵۰۰ قدم است. در انتهای این بازارچه رودخانه‌ای قرار دارد . یعنی یک سر بازارچه صحن امامزاده است و  آن سوی دیگر رودخانه‌ای که یکدفعه ناپدید می‌شود!

رودخانه قبل از اینکه به بازارچه برسد وارد یک پُل می‌شود که ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر ادامه دارد. در واقع این بخش رودخانه تبدیل به یک کانال شده که از ابتدای بازارچه تا آن سوی صحن امامزاده ادامه دارد و مسقف است. بازارچه و قسمتی از صحن امازاده داود بر روی این پل قرار دارند! پلی که دهانه‌اش یک چهارم عرض رودخانه است.

دراین‌باره بخوانید؛ شبی که رعد و برق قلب آسمان را پاره کرد | داستان خانواده‌ای ۱۶ نفره‌ که ۱۰ نفر از آنها به خانه برگشتند | آن شب بر زائران امامزاده داوود چه گذشت؟

گزارش: محمدصادق خسروی علیا

تدوین: عاطفه حسین‌زاده