شهر خبر

حزب موتلفه اسلامی: رهنمودهای مرجعیت عراق، بهترین عامل برای وحدت است

حزب موتلفه اسلامی: رهنمودهای مرجعیت عراق، بهترین عامل برای وحدت است

معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی در بیانیه ای تحلیل خود را درباره تحولات این روزهای عراق منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاونت بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی به مناسبت وقایع عراق بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

هواداران آقای مقتدی صدر برای چندمین روز متوالی به استمرار فضای غیر هماهنگ و ضد مصالح ملی عراق تداوم داده و به جای همفکری و همراهی و کوشش برای حل مشکلات موجود به فضای تقابل که ایجاد زمینه برای سواستفاده دشمنان عراق از جمله آمریکا می کند را ادامه داده اند.

ادامه این راه برای ملت  عراق روزهای ناآرامی را پیش می آورد و توافق گروه‌های شیعی دلسوز عراق را سخت می کند . 

در شرایط کنونی تغییر محل برگزاری جلسه پارلمان چندان قابل اجرا نیست و با توجه دستور الحلبوسی برای تعلیق جلسات و نیز سیاست عدم منع (خواسته / ناخواسته) دولت الکاظمی از اقدامات هواداران مقتدی، کار را سخت تر کرده است ، راهکار باقی‌مانده گفت ‌وگو بین طرفین است و خویشتن داری آقای حکیم و تاکید بر طرح باب گفتگو موید همین مطلب است .

بر اساس اطلاعات رسیده از نشست روز گذشته چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، مقرر شده تا السودانی در انتخاب وزرا آزادی داشته باشد و در تصمیمات مهم به چارچوب هماهنگی مراجعه کند و اداره دولت به صورت دسته‌جمعی باشد. چنین توافقی مسیر را برای اداره مطلوب عراق در آینده مساعد می سازد و انتظار هست جریان مقتدی صدر هم به حل مشکلات مردم عراق توجه کند و در مسیر همکاری جمعی قرار گیرد . 

از این رو اتحادیه میهنی کردستان و ائتلاف العزم از گزینه چارچوب هماهنگی استقبال کرده‌اند، حزب دموکرات کردستان و ائتلاف السیاده تاکنون واکنشی نداشته‌اند. و با این سیاست ها امید می رود که در آینده همه دلسوزان عراق و به ویژه احزاب و تشکلهای فعال به یک هماهنگی و توافق دست یابند .

بدیهی است اختلاف و درگیری و ایجاد تفرقه تا حد تنازع باعث تزاید نابسامانی هایی می شود که برآیند آن برگشت استبداد و افول مردم را  فراهم می نماید و  مردم  سالاری را در عراق تهدید خواهد کرد . و زمینه برای تحمیل خواسته های دشمنان اسلام و ملت عراق پدید می آید.  پند آموزی از گذشته تاریخ و از لطمات حاصل از سیاست تفرقه انداز قدرت های استکبار جهانی چراغ راه نخبگان و فرهیختگان و دلسوزان ملت بپا خواسته عراق می باشد . 

حزب موتلفه اسلامی با احترام به همه احزاب و تشکلها و جریان های سیاسی در  کشور دوست و برادر عراق ، خشونت را راهکاری مضر و دور از شان ملت عراق دانسته و وحدت آنها را خواستار است.

 در این زمینه نظرات و رهنمودهای مرجع معظم شیعه آیت الله العظمی سیستانی بهترین عامل برای وحدت و گذر از مشکلات و اداره مطلوب کشور اسلامی عراق می باشد .

انتهای پیام