شهر خبر

ارمغانی: در ۲ ماه گذشته به دنبال تغییر نگرش در بسکتبال ایران بودم

ارمغانی: در ۲ ماه گذشته به دنبال تغییر نگرش در بسکتبال ایران بودم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: حدود ۲ ماه است که در کنار تیم ملی هستم و در این مدت سعی کردم نسل جدیدی را وارد چرخه تیم ملی بسکتبال بکنم.

به گزارش ایرنا، سعید ارمغانی در نشست خبری خود یادآور شد: بعد از مسابقات به مجارستان رفتم تا خانواه ام را ببینم. من ساکن آنجا هستم و امروز صبح به تهران بازگشتم تا در کنار تیم ملی باشم.

وی ادامه داد: در این ۲ ماهی که در کنار تیم ایران بودم با آمار و ارقام با شما سخن می گویم. همه شما واقف هستید کار کردن با تیم ملی با فعالیت در باشگاه فرق دارد و همه این را می دانیم. در این مدت ۴۸ تمرین را پشت سرگذاشتیم، ۳۰ تمرین در ۳ هفته بوده است و بعد از آن برای مسابقات پنجره جام جهانی به صربستان رفتیم برای بازی تدارکاتی و بعد کارمان را آغاز کردیم تعداد تمرینات خیلی کم شد و  شدت کار افت کرد.  

او تصریح کرد: در ۲۵ روز ۳۰ تمرین کردیم و در ۲۸ روز آینده ۱۸ تمرین را داشتیم و این یکی از فاکتورهایی بود که شدت کار افت کرد. در این مدت ۴ بازی تدارکاتی داشتیم که ۳ بازی با ایران نوین و یک دیدار هم در صربستان داشتیم. بعد از آن هم ۶ بازی رسمی داشتم که به پنجره جام جهانی و کاپ آسیا باز می گشت.  

ارمغانی تاکید کرد: در باشگاه شما این فرصت را دارید ۲۰۰ تمرین و ۵۰ بازی را در یک فصل داشته باشید اما در تیم ملی این شرایط مهیا نیست. کادر ما جدید بود و به دنبال ایجاد یک تفکر جدید بودیم. آماده سازی تیم ملی در همه جای دنیا سخت است و در فرصت کمی که در اختیار ما بود به برخی از فعالیت های خودمان نرسیدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: از نظر آمادگی جسمانی یا اصلاح شیوه بازی فرصت چندانی نداشتیم. بسکتبال ایران نسل طلایی را داشت که آرام آرام در حال خروج از بسکتبال است و باید نسل جدیدی را وارد این تیم بکنیم.

ادامه دارد ...