شهر خبر

علیزاده در تذکر شفاهی:

مصوبه اصلاح کنکور بر خلاف عدالت است

مصوبه اصلاح کنکور بر خلاف عدالت است

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) در صحن علنی مجلس، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس بنیاد مسکن، گفت: مسئول عمرانی و آبادانی روستاها شما هستید، باید وقت و حوصله شنیدن مطالبات مردم و نمایندگان را داشته باشید و هر اتفاق ناگواری در روستاها بیفتد مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

وی تصریح کرد: اخیراً شاهد بودیم که رئیس‌جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را ابلاغ کرده است و در این مصوبه نقش سوابق تحصیلی مهمترین و مؤثرترین ملاک در تعیین تکلیف آینده میلیون‌ها دانش‌آموز قرار داده شده است، شاید سیستم فعلی کنکور ایرادات اساسی داشته باشد اما بسیار بهتر و عادلانه‌تر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

علیزاده تأکید کرد: این مصوبه خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه یعنی استبداد خبرگانی اشرافی در این کشور تثبیت و رسمیت پیدا می‌کند.

نماینده مردم مراغه در مجلس بیان کرد: فرزندان این ملت که در مناطق محروم و در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند دیگر در شرایط برابر، رقابتی با سایرین نخواهند داشت. امثال من و میلیون‌ها روستایی و محروم که در مدارس غیرانتفاعی اشرافی تحصیل نکرده‌ایم، امکان حضور در دانشگاه‌های مادر مثل تهران، شریف، امیرکبیر و بهشتی را نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: صدای نمایندگان و دانش‌آموزان مظلوم را بشنوید تا دیر نشده جلوی انحراف را بگیرید و نگذارید این ظلم پا بگیرد.