شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#قیمت مسکن#اسپانیا#جزایر

از بارسلون تا جزایر قناری؛ میانگین قیمت مسکن در اسپانیا چقدر است؟

از بارسلون تا جزایر قناری؛ میانگین قیمت مسکن در اسپانیا چقدر است؟

میانگین قیمت هر مترمربع واحد آپارتمانی در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در ۲۶ درصد از شهرهای اسپانیا از هزار یورو تجاوز نکرد، در ۵۶ درصد از شهرهای این کشور نیز این بهای متوسط بین هزار و تا دو هزار یورو باقیماند و تنها در ۵ درصد از شهرهای آن این نرخ بالای سه هزار یورو می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، بازار مسکن در اسپانیا پس از طی دوره اخیر رکود خود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسید، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری با رشد ۱.۲ درصد در مقایسه با سه ماهه نخست و نیز افزایش ۲.۸ درصدی به نسبت مدت مشابه سال پیش مواجه شد.

بر اساس گزارش یورونیوز، میانگین قیمت هر مترمربع واحد آپارتمانی در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در ۲۶ درصد از شهرهای اسپانیا از هزار یورو تجاوز نکرد، در ۵۶ درصد از شهرهای این کشور نیز این بهای متوسط بین هزار و تا دو هزار یورو باقیماند و تنها در ۵ درصد از شهرهای آن این نرخ بالای سه هزار یورو می‌رسید.

بنا بر ارزیابی کارشناسان بخش املاک و مستغلات، بازار املاک مسکونی در اسپانیا همزمان با افزایش تقاضا به ویژه از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در شهرهای بزرگ و مناطق ساحلی این کشور افزایش یافته ولی در عین حال در شهرهای کوچکتر قیمت‌ها تقریبا ثابت مانده است. 

بر اساس داده‌های منتشر شده بر پایه تازه‌ترین ارزیابی آژانس‌های املاک فعال در اسپانیا، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه ژوئیه گذشته به هزار و ۹۳۶ یورو رسیده است.

همچنین، میانه بهای هر مترمربع واحد آپارتمانی نیز هزار و ۶۹۷ یورو گزارش شده است. در حالی که این نرخ در سال ۲۰۱۴ نزدیک به هزار و ۳۰۰ یورو بود و در سال ۲۰۰۷ نیز رکورد دو هزار و ۱۰۰ یورو را از خود به جای گذاشته بود.

از سوی دیگر، بهای متوسط آپارتمان در ۳۳ مرکز استان در میان ۵۰ استان اسپانیا کمتر از میانگین قیمت (هزار و ۹۳۶ یورو) در این کشور است. در این میان، ارزان‌ترین آپارتمان‌ها را با متوسط قیمت هزار و ۲۲۰ یورو به ازای هر مترمربع در لریدا مرکز استان لیدا پیدا کرد.

همچنین در ۳۹ مرکز از ۵۰ مرکز استان اسپانیا متوسط قیمت مسکن در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ افزایش یافته که از میان آنها آلیکانته با ۱۰.۸ درصد صدرنشین است. 

در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در سه شهر اسپانیا از پنج هزار یورو فراتر رفت که افزون بر سن سباستین، لا مورالخا (پنج‌هزار و ۵۵۲ یورو در متر مربع) و ایویسا یا ایبیزا (پنج هزار و ۳۶۹ یورو در متر مربع) بودند.

انتهای پیام