شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#یورو#تحریم

عضو اتحادیه اروپا میزان دارایی‌های مسدود شده روسیه را فاش کرد

عضو اتحادیه اروپا میزان دارایی‌های مسدود شده روسیه را فاش کرد

رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که این کشور بیش از ۵۰ میلیارد یورو (۵۱ میلیارد دلار) از وجوه متعلق به اشخاص حقیقی، شرکت‌ها و سایر اشخاص حقوقی روسیه را که تحت تحریم قرار دارند، مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که این کشور بیش از 50 میلیارد یورو (51 میلیارد دلار) از وجوه متعلق به اشخاص حقیقی، شرکت‌ها و سایر اشخاص حقوقی روسیه را که تحت تحریم قرار دارند، مسدود کرده است.

روزنامه نیوسبلاد Nieuwsblad روز سه شنبه به نقل از فرانسیس آدینز، سخنگوی بخش دارایی خدمات عمومی فدرال بلژیک اعلام کرد که مبلغ مسدود شده شامل "همه نوع دارایی مالی" مانند پول و سهام واقع در بلژیک و متعلق به 1229 نفر مانند سیاستمداران، و بازرگانان روسیه و 110 نهاد از جمله بانک ها و شرکت های این کشور است.

آخرین باری که اطلاعات مربوط به دارایی های مسدود شده روسیه در بلژیک منتشر شد، در ماه آوریل بود و این رقم به 3.5 میلیارد یورو رسید.

به گفته این روزنامه، بلژیک، که خانه یکی از بزرگترین شرکت‌های معاملات اوراق بهادار جهان موسوم به یوروکلیر است، همچنین جلوی 217 میلیارد یورو از این نوع معاملات را گرفت.

ماه گذشته، دیدیه ریندرز، کمیسر عدالت اروپا اعلام کرد که دارایی‌های روسیه به ارزش نزدیک به 14 میلیارد یورو در سراسر اتحادیه اروپا مسدود شده و بیش از 12 میلیارد یورو از این مبلغ تنها در پنج کشور عضو اتحادیه اروپا است.

به گزارش رویترز، 23 میلیارد یوروی دیگر متعلق به بانک مرکزی روسیه در ماه مه مسدود شد.

کشورهای غربی در راستای تحریم های بین المللی علیه روسیه، گروه های ضربتی را برای ردیابی و مسدود کردن دارایی‌های این کشور تشکیل دادند. مسکو بارها این موارد توقیف دارایی‌ را "سرقت" خوانده است.

انتهای پیام/