شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#منابع

استفاده آمریکایی‌ها از بالون جاسوسی در شمال شرق سوریه

استفاده آمریکایی‌ها از بالون حرارتی برای جاسوسی در شمال شرق سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، نیروهای آمریکایی از بالون‌های حرارتی برای جاسوسی در شمال شرق سوریه استفاده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نظامیان اشغالگر آمریکایی به منظور تأمین امنیت پایگاه‌ها و کاروان‌های نظامی خود و سرقت ثروت سوریه، یک بالون حرارتی را برای جاسوسی به آسمان حومه الحسکه فرستادند.

بنا بر اعلام منابع محلی در حومه یعربیه، نظامیان اشغالگر آمریکایی یک بالون حرارتی را از منطقه خراب الجیر که پایگاه این اشغالگران در آن واقع شده، به آسمان الحسکه فرستادند که در مسیری مدور از سمت شمال به غرب به پرواز درآمد و پس از آن به سمت جنوب و فرودگاه نظامی در خراب الجیر بازگشت.

این منابع افزودند، این اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی برای توسعه عملیات‌ها و ادوات جاسوسی خود در پی افزایش حملات موشکی به پایگاه‌های آن‌ها و بی ثباتی در آنها انجام شده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا