شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو

توییتر جایی برای توهین به رونالدو شد

توییتر جایی برای توهین به رونالدو شد

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد طی ۵ ماه، رونالدو تنها در توییتر بیش از ۱۲ هزار بار مورد اهانت قرار گرفت.

به گزارش مشرق، آلان تِرنینگ در موسسه مطالعاتی آفکام گزارشی منتشر کرد که براساس آن نشان می‌دهد، رونالدو بیشتر از هر کسی در لیگ برتر انگلیس در توییتر مورد اهانت قرار گرفته است.

مطالعات نشان می‌دهد که در نیمه اول فصل گذشته، رونالدو بیش از ۱۲۵۲۰ توییت توهین آمیز دریافت کرد و مگوایر توسط ۸۹۵۴ توییت مورد اهانت قرار گرفت. مارکوش رشفورد که بارها مورد اهانت‌های نژادپرستی در انگلیس قرار گرفته با ۶۴۰۰ توییت در رده سوم این لیست قرار گرفت.

توییتر جایی برای توهین به رونالدو شد

نکته جالب توجه این است که ۸ بازی از ۱۰ بازیکن اول این لیست فصل گذشته برای منچستریونایتد بازی کردند. تیمی که فصل گذشته نمایش خوبی نداشت، به شدت مورد هجمه ، توهین و نفرت کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

رونالدو، مگوایر، رشفورد، برونو فرناندز، فرد، جسی لینگارد، پل پوگبا و دیوید دخیا به ترتیب مورد اهانت کاربران در توییتر قرار گرفتند.

هری کین، ستاره تاتنهام که فرد آرامی در لیگ برتر محسوب می‌شود با ۲۱۲۷ توییت اهانت آمیز در رده پنجم قرار گرفت و جک گریلیش که گران ترین بازیکن تاریخ بریتانیا نام گرفت، ۱۵۳۸ بار مورد توهین و تعرض در توییتر قرار گرفت.

توییتر جایی برای توهین به رونالدو شد

کوین باخورست، مدیر مجموعه آفکام در خصوص این آمار گفت: این اطلاعات قسمت سیاه و تاریک این بازی زیبا است. توهین، تعرض و سوءاستفاده در فضای مجازی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. چه در جامعه ورزش و چه کل اجتماع و مقابله با آن به یک تلاش تیمی نیاز دارد.

اطلاعات نشان می‌دهد که از ۲.۳ میلیون توییت نزدیک به ۶۰ هزارتا آن توهین آمیز شناخته شده است.

پس از یورو ۲۰۲۰، بازیکنان سیاه پوست تیم ملی انگلیس که پنالتی را مقابل ایتالیا از دست دادند به شدت مورد هجمه، اهانت، توهین و نفرت کاربران قرار گرفتند که با واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس مواجه شد.

توییتر جایی برای توهین به رونالدو شد

بازیکنان سیاه پوستی مثل ساکا، سانچو، رشفورد، استرلینگ و زاها همواره در لیگ برتر انگلیس مورد اهانت‌های شدید نژادپرستی قرار گرفتند که این موضوع در فضای مجازی نیز به اوج می‌رسد.

پلیس کشور انگلیس و مخالفان توهین در فضای مجازی این ایده را دارند که هویت کاربران در این پلتفرم‌ها مشخص شود تا راحت بتوان آن را مدیریت کرد.

منبع: فارس