شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

خودسوزی عجیب بازیکن پرسپولیس

خودسوزی عجیب بازیکن پرسپولیس/ گزینه یحیی جانشین ستاره جنجالی می شود!

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات فصل گذشته فوتبال ایران این بود که آل‌کثیر رباط صلیبی پاره کرد و این موضوع به تأیید پزشکان رسمی هم رسید، اما خودش زیر بار داستان نرفت و با لجاجت به حضورش در تمرینات ادامه داد.

به گزارش مشرق، او مدت‌ها عقیده داشت رباط پاره نکرده و حتی به کادرفنی پرسپولیس اعلام کرد حاضر است با مسئولیت خودش در مسابقات این تیم به میدان برود، هرچند یحیی گل‌محمدی زیر بار این موضوع نرفت. در نتیجه عیسی در تمرین پرسپولیس به یک شرکت‌کننده عادی و بی‌ثمر تبدیل شد و روزهای طلایی را برای جراحی و کسب بهبودی از دست داد.تاریخی که در آن به‌طور دقیق اعلام شد آل‌کثیر رباط پاره کرده، ۲۱دی‌ماه گذشته بود، اما تا ۲۰ اردیبهشت امسال طول کشید تا او بپذیرد زیر تیغ جراحی برود.

این فاصله تقریبا ۳ماهه، در حالی مفت و مسلم طی شد که اگر عیسی همان زمان مثل سایر مصدومان به دوران درمانش می‌پرداخت، امروز فاصله چندانی تا بازگشت به میادین نداشت و چه بسا حتی از هفته‌های ابتدایی فصل می‌توانست برای پرسپولیس به میدان برود، اما او لج کرد و آنقدر خودش را بلاتکلیف نگه‌داشت که شرایطش برای فصل جدید هم به هم ریخت.قرارداد ۲ساله عیسی آل‌کثیر با پرسپولیس در پایان لیگ بیست‌ویکم پایان یافته است.

در نتیجه او بازیکن آزاد است و چون تقریبا تمام نیم‌فصل اول را از دست می‌دهد، باشگاه حاضر به تمدید قرارداد این بازیکن نشده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اگر عیسی زمستان گذشته پایش را به تیغ جراحان می‌سپرد، احتمالا قراردادش هم همان زمان به‌منظور دلگرمی و افزایش روحیه تمدید می‌شد. با این حال او کاری با خودش کرد که از هر جهت عجیب بود؛ داستانی در مورد لج‌بازی آدم‌ها که ممکن است تبعاتی بیش از حد تصور به همراه داشته باشد.

یا محروم، یا مصدوم

دوران بازی آل‌کثیر در پرسپولیس همیشه با غیبت‌های طولانی‌مدتی همراه بوده است. او البته شروع بسیار خوبی در لباس قرمز داشت اما در همان تورنمنتی که درخشیدن را آغاز کرده بود، دچار محرومیت ۶ماهه و نخستین غیبت طولانی‌اش شد. مهاجم سابق نفت آبادان در شهریورماه۹۹ به پرسپولیس پیوست؛ در پایان لیگ نوزدهم و همان روزهایی که سرخپوشان عازم مسابقات باقیمانده از لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۰ بودند و همان تورنمنت به محلی برای درخشش این مهاجم تبدیل شد.

عیسی در ۳بازی متوالی ۴گل به الشارجه، السد و پاختاکور زد و پرسپولیس را تا نیمه‌نهایی رقابت‌ها پیش برد، اما ساعتی قبل از بازی نیمه‌نهایی به‌خاطر شادی گل خاصش در بازی با پاختاکور، دچار محرومیت ۶ماهه شد تا پرسپولیس بدون او و با گل مهدی عبدی مقابل النصر راهی فینال شود. روز فینال، عیسای محروم در استودیوی پخش زنده تلویزیون کنار علی پروین نشسته بود و پرسپولیس بدون او به اولسان هیوندای باخت.

گل داربی و پنالتی آسمانی

به‌خاطر همان محرومیت ۶ماهه، پرسپولیس لیگ بیستم را هم بدون آل‌کثیر آغاز کرد و دچار مشکلات فراوانی در خط حمله‌اش بود. در روزهای غیبت عیسی و افول عبدی، کادر فنی پرسپولیس بارها تیم را بدون مهاجم تخصصی ارنج کردند و عالیشاه و امیری در آن روزها مهاجم پرسپولیس می‌شدند. به‌اضافه احمد نوراللهی که یک خط جلو آمده بود و در پایان فصل هم بهترین گلزن تیمش شد.

محرومیت آل‌کثیر در فروردین‌ماه۱۴۰۰ تمام شد. او در بازی با پدیده به میدان برگشت، در بازی بعدی مقابل نساجی گل زد و تا پایان لیگ بیستم ۱۱بازی در لیگ انجام داد و ۳گل برای تیمش زد. از جمله ۲گل بسیار مهم؛ یکی برای پیروزی یک بر صفر در داربی تهران و دیگری در جریان تساوی ۱-۱ با سپاهان در شهر اصفهان. به اینها تک‌گل پیروزی‌بخش مقابل تراکتور در بازی سوپرجام را هم اضافه کنید تا به یاد بیاورید چگال‌ترین گل‌های پرسپولیس را در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همین عیسی آل‌کثیر زده است. اگرچه او فصل را با یک اتفاق تلخ تمام کرد؛ با هدردادن پنالتی در داربی جام‌حذفی که منجر به شکست مقابل استقلال و حذف دوباره از این رقابت‌ها شد.

بازگشتی در کار هست؟

در فصل گذشته، عیسی آل‌کثیر تا قبل از مصدومیتش ۱۴هفته بازی کرد، در ۱۲بازی فیکس بود و ۲بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و مجموع دقایق بازی‌اش ۱۰۳۳دقیقه بود. عیسی در این دقایق ۴گل زد و ۲بار هم برای تیمش پنالتی گرفت. اعتقاد یحیی به عیسی به‌خاطر سختکوشی او در پرس‌کردن مدافعان حریف و دوندگی بالایش در مقایسه با مهدی عبدی بود. رزومه عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس شکل جالبی پیدا کرده است.

او ۲فصل در پرسپولیس بوده؛ یک‌بار نیم‌فصل اول را از دست داده و یک‌بار نیم‌فصل دوم را! طی این ۲فصل عیسی مجموعا ۲۵بازی در لیگ انجام داده و ۷گل زده است. آمار او در کلیه رقابت‌های داخلی و آسیایی هم به ۴۳بازی و ۱۵گل طی ۲فصل می‌رسد. او در شروع نیم‌فصل دوم دقیقا ۳۳سال سن خواهد داشت و باید دید می‌تواند در این سن‌وسال دوباره خودش را به اوج برساند و در خط حمله پرسپولیس مطرح کند. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که سرخپوشان در حال استخدام یک مهاجم خارجی هستند و اگر او در خط حمله جا بیفتد و خوب گل بزند، کار عیسی برای پس‌گرفتن جایگاهش باز هم سخت‌تر خواهد شد.

منبع: همشهری