شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#امارات#انگلیس

هشدار الفتح درباره توطئه‌ خارجی؛

دشمنان در پی درگیری شیعی-شیعی در عراق هستند/ لزوم دخالت مرجعیت

دشمنان در پی درگیری شیعی-شیعی در عراق هستند/ لزوم دخالت مرجعیت

یک عضو ائتلاف الفتح در عراق تاکید کرد: شرایط سخت و دشوار سیاسی اخیر در عراق، ناشی از توطئه آمریکا، انگلیس و امارات است که ما را در برابر دو انتخاب قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، محمد جاسم از اعضای ائتلاف الفتح در عراق تاکید کرد: شرایط سخت و دشوار سیاسی اخیر در عراق، ناشی از توطئه آمریکا، انگلیس و امارات است که ما را در برابر دو انتخاب قرار می دهد.

وی افزود: از آغاز هم مشخص بود انتخاباتی که از سوی آمریکا ، انگلیس و امارات هدایت می شود، چه نتایجی در برخواهد داشت و ما بارها در گذشته درباره این رخداد هشدار داده بودیم.

عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد: همه تحولات اخیر در عراق نتیجه همان توطئه داخلی، منطقه ای و بین المللی است که جریان های سیاسی را در برابر دو انتخاب قرار داده است؛ یا تشکیل دولت و حرکت به سوی عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) یا سوق پیدا کردن به سوی جنگ داخلی به ویژه درگیری شیعی-شیعی!

محمد جاسم تاکید کرد: بیشترین مساله ای که باعث نگرانی توطئه‌گران علیه عراق شده، تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط است.

وی افزود: در این شرایط به اعتقاد من دخالت مرجعیت دینی جهت جلوگیری از ایجاد جنگ داخلی و سوق پیدا کردن عراق به سوی پرتگاه‌های بسیار خطرناک ضروری است.

گفتنی است تحولات عراق در روزهای اخیر با ورود حامیان جریان صدر به داخل پارلمان عراق ، تنش زا دنبال می شود. در روزهای اخیر نیز تلاش ها برای تشکیل دولت جدید موفق نبوده و افق روشنی نیز برای حل این بحران دیده نمی شود.