شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتسال#تیم ملی#تیم ملی فوتسال#AFC

شریف: فدراسیون برنامه‌ای برای تیم ملی فوتسال زنان ندارد

شریف: فدراسیون برنامه‌ای برای تیم ملی فوتسال زنان ندارد

تهران- ایرنا- مربی سابق تیم ملی فوتسال زنان گفت: متاسفانه فدراسیون و همچنین AFC در این سال‌ها برنامه‌ای برای فوتسال زنان نداشتند و همه این موارد دست به دست هم داده تا فوتسال زنان ایران شرایط خوبی نداشته باشد.

فاطمه شریف روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان اظهار داشت: نداشتن اردو و دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال زنان موضوع جدیدی نیست. در سال‌های گذشته نیز چنین برخوردها و روندی وجود داشت. مسوولان فدراسیون فوتبال می‌گویند که به دلیل مشکلات مالی و محدودیت خوابگاه و سالن، اردوها تنها برای تیم‌هایی برگزار می‌شود که اعزام داشته باشند. مسئولان فدراسیون فوتبال اولویت‌بندی می‌کردند و اگر تیم جوانان و بزرگسالان مسابقاتی پیش‌رو نداشت، اولویت با تیم دیگر بود.

وی با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ برنامه‌ای ندارد، گفت: در این شرایط باید ایران و دیگر کشورهای آسیایی مطالبه‌گری کنند. ای‌اف‌سی سیاست‌های خاص خود را دارد و به دلیل کرونا بسیاری از مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. نه تنها فوتسال زنان بلکه فوتبال رده‌های پایه بانوان نیز در این ۲ سال تعطیل شد.

مربی سابق تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد: تنها رده‌ای که در این مدت مسابقات منظمی برای آن برگزار شد، تیم ملی فوتبال زنان بود زیرا جام ملت‌ها برای ای‌اف‌سی اهمیت زیادی دارد. البته مسابقات فوتسال قهرمانی جوانان آسیا در بخش پسران نیز برگزار نشد.

وی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود؛ اما به دلیل کرونا این رقابت‌ها هم لغو شد. از آنجایی که تقویم مشخصی برای برگزاری فوتسال زنان ارائه نشده، فدراسیون طبق همان رویه قبل، اردویی هم برای تیم ملی فوتسال زنان برگزار نمی‌کند و حتی از هزینه کردن هم سرباز می‌زند. تیم ملی تنها به تورنمنت کافا اعزام شد و طبق سیاستی که فدراسیون روسیه دارد هر سال یک دیدار تدارکاتی با ایران برگزار می‌کنند و دیگر هیچ برنامه‌ای برای ملی‌پوشان وجود ندارد.

شریف، درباره گلایه بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان از نبود اردو و دیدار تدارکاتی گفت: بازیکنان تیم ملی حق دارند ناراضی باشند چرا که برخی بازیکنان در سال‌های پایانی دوران ورزش قهرمانی هستند و لغو پی در پی مسابقات لطمات زیادی به آنان از نظر روحی و روانی وارد کرد. همچنین سرمربیان مطرح فوتسال زنان اکنون هدایت تیم‌های ملی عراق و کویت را برعهده دارند و این کشورها به فوتسال زنان توجه زیادی نشان می‌دهند؛ اما ما هنوز در باد قهرمانی قبلی خوابیدیم.

وی یادآور شد: فدراسیون فکر می‌کند چون تیم ملی فوتسال زنان ۲ بار قهرمان آسیا شده، این موفقیت‌ها به راحتی باز هم رخ خواهد داد. اما حفظ قهرمانی از کسب عنوان قهرمانی سخت‌تر است و به تیمی که در چند سال گذشته برنامه‌ای نداشته نباید امیدی داشت. همه کشورها با وجود کرونا برنامه‌های خود را پیش بردند و تنها تیم ملی فوتسال زنان ایران بود که برنامه‌ای نداشت. امیدوارم هشتم شهریور فردی سکاندار فدراسیون فوتبال شود که حمایت خوبی از فوتسال زنان داشته باشد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در سال‌های ۲۰۱۵ مالزی و ۲۰۱۸ تایلند، قهرمان آسیا شد.