شهر خبر

فرماندار همدان: اجرای ۶۷ طرح رهاورد سفر رییس جمهور در این شهرستان است

فرماندار همدان: اجرای ۶۷ طرح رهاورد سفر رییس جمهور در این شهرستان است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: اجرای ۶۷ طرح با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان رهاورد سفر رییس جمهور به استان همدان است.

محمد علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل ۳۲ طرح زیرساختی، ۲۲ طرح فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، هفت طرح حوزه بهداشت و درمان، چهار طرح گردشگری و ۲ طرح حمایتی از بهزیستی و کمیته امداد است.

وی مهمترین طرح های مصوب این شهرستان در سفر هیات دولت را شامل تکمیل و تجهیز اردوگاه فجر کمیته امداد، مجتمع آموزشی آموزش و پرورش، تکمیل دانشکده فرهنگیان، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی امیرالمومنین(ع)، تکمیل و تجهیز بیمارستان  اکباتان و مرکز جامع سرطان، خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی، مجموعه ۱۱۰ واحدی خوابگاه متاهلی علوم پزشکی، سالن آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه بوعلی، تکمیل و تجهیز دانشکده شیمی، تکمیل و راه اندازی مرکز درمان ناباروری، تکمیل آزمایشگاه دام پزشکی، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و تکمیل مرحله دوم دانشکده مهندسی بوعلی دانست.

فرماندار همدان ادامه داد: تکمیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی، تکمیل موزه هنرهای معاصر همدان، تکمیل کتابخانه ملی اسناد غرب کشور، تکمیل تالار قرآن همدان، خرید یک دستگاه نردبان بلند مرتبه برای شهرداری همدان، تامین آب بین حوزه ای، اعتبارات تکمیل شبکه فاضلاب همدان، تکمیل سالن ورزش باستانی، تکمیل راه دسترسی به راه آهن همدان، راه آهن همدان-  ملایر، ایمن سازی راه های حادثه خیز و تعریض مسیرهای محور گنجنامه - همدان ، بزرگراه همدان-  قهاوند به آزاد راه از دیگر طرح های مصوب سفرر رییس جمهور برای این شهرستان است.

محمدی تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مشتمل بر ۱۷۹ طرح در سفر رییس جمهور به استان همدان مصوب شد که سهم شهرستان همدان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت اجرای ۶۷ طرح با اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار یک ساله شهرستان همدان ۳۰۰ میلیارد تومان است که میانگین تخصیص آن به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

رییس دولت سیزدهم در ادامه برای سخنرانی و دیدار با مردم کبودرآهنگ به این شهرستان سفر کرد و پس از آن با حضور در پایگاه شهید نوژه از بخش های مختلف آن بازدید و با فرماندهان و افسران پایگاه دیدار کرد.

رییس جمهور همچنین به صورت سرزده به روستای کردآباد کبودرآهنگ رفت در اجتماع پرشور مردم این روستا صحبت کرد.

دیدار عمومی و گفت وگو با مردم شهرستان همدان در سالن ورزشی سردار قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان بود و پس از جلسات دیدار با نخبگان ، خانواده شهدا و ایثارگران و شورای اداری برگزار شد.

نشست خبری با اصحاب رسانه و اعلام دستاوردها نیز پایان بخش برنامه های سفر یک روزه آیت الله رییسی به استان همدان بود.

 همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر کردند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارائه کردند. 

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.