وادیم اسکیبیتسکی معاون اطلاعات ارتش اوکراین در گفتگو با روزنامه انگلیسی تلگراف به صراحت اعلام کرده است که نظامیان آمریکایی برای آموزش و راه‌اندازی موشک‌های هیمارس به نظامیان اوکراینی کمک می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود آورده است: همه این شواهد به طور غیرقابل انکاری ثابت می‌کند که پنتاگون بر خلاف ادعای مقامات واشنگتن مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد. جو بایدن بارها به صراحت اعلام کرده که می‌خواهد اوکراین در مقابل روسیه پیروز شود و به خاطر همین میلیاردها دلار سلاح به کی‌یف ارسال کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دولت بایدن است که مستقیماً مسئول تمام حملات راکتی کی‌یف به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق پرجمعیت دونباس است که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود.

سازمان اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زند تا کنون ۱۵هزار نفر از نظامیان روسی در جنگ با اوکراین کشته شده‌اند و در مقابل تلفات نظامیان اوکراین بسیار کمتر از این عدد است. این تخمین در حالی از سوی مقامات آمریکایی ابراز می‌شود که نه اوکراین و نه روسیه تا کنون برآورد دقیقی از خسارات خود در این جنگ ارائه نکرده‌اند.