شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قطار

اطلاعیه راه آهن درباره ضرب و شتم بانوی محجبه در قطار ؛ رئیس قطار ۶۲۰ تهران-یزد تعلیق شد

اطلاعیه راه آهن درباره ضرب و شتم بانوی محجبه در قطار ؛ رئیس قطار 620 تهران-یزد تعلیق شد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای با اشاره به مشاجره( ضرب و شتم خانم محجبه) بین مسافران قطار مسافری ریل ترابر سبا از تعلیق رئیس این قطار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه آهن به شرح زیر است؛ 

پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا به دلیل عدم رعایت حجاب توسط یکی از مسافران، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد:

یکی از بانوان محترم حاضر در قطار (فرزند شهید بزرگوار جعفری) با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار که خود از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده، درخواست ارائه تذکر می‌نماید که ایشان نیز اقدام به تذکر نموده‌اند.

متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد که با دخالت پلیس، ماجرا مدیریت و در ایستگاه مسافری یزد نیز با حضور مدیر کل منطقه، نیروهای پلیس، حراست و دیگر نیروهای نظارتی، جلسه‌ای با مسافران یاد شده برگزار و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شد.

در این راستا ذکر چند نکته ضروری است:

1- راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر است.

2- تاکید می شود رعایت حجاب بعنوان یک‌ واجب شرعی و الزام قانونی مورد اهتمام جدی راه آهن است و عوامل اجرایی قطارهای مسافری اعم از مهمانداران و روسای قطارها در صورت مشاهده مظاهر بی‌حجابی، موظف به ارائه تذکر بوده و در صورت لزوم، برخورد قانونی و قضایی صورت می پذیرد.

3- مواردی از این دست، مورد بررسی قرار گرفته و عواقب قانونی، گریبانگیر افراد قانون‌شکن خواهد بود. در این راستا ملاحظاتی در خصوص نحوه رفتار مسافرین محترم، مامورین قطار و پلیس وجود داشته است که در حال بررسی است.

همچنین با توجه به اهمیت این اتفاق، موضوع به مراجع قضایی منعکس شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر رئیس قطار از خدمت تعلیق شده است.

به گزارش تسنیم، ضرب و شتم خانم جعفری که راه آهن در رابطه با آن اطلاعیه صادر کرده شب هشتم مرداد ماه روی داده بود.

انتهای پیام/