شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورا

سوت «قطار گردشگری محرم» به صدا در می‌آید/ کدام کشورها برای حضور در مراسم عاشورا رزرو داشتند؟

سوت «قطار گردشگری محرم» به صدا در می‌آید/ کدام کشورها برای حضور در مراسم عاشورا رزرو داشتند؟

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از حرکت «قطار گردشگری محرم» در تاسوعا و عاشورا خبر داد.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا با اعلام این خبر گفت: قطار «یوم العباس» شنبه 15 مرداد همزمان با هشتم محرم از تهران به سمت زنجان حرکت می کند.

وی افزود: این قطار با ظرفیت 300 صندلی ساعت 5:50 دقیقه صبح مسافران را برای شرکت در مراسم حسینیه اعظم زنجان به این استان می رساند و ساعت 20:20 به سمت تهران بازمی گردد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: قرار بر این است که در داخل قطار هم برنامه های عزاداری و نوحه خوانی داشته باشیم، پذیرایی از مسافران رایگان بوده و وعده ناهار و شام هم در حسینیه اعظم زنجان مهمان سفره اباعبدالله (ع) خواهند بود.

فاطمی تأکید کرد: در تدارک برای حرکت قطار گردشگری قم، یزد و کاشان هم هستیم تا روز تاسوعا و عاشورا گردشگران مذهبی را به مراسم آیینی محرم در این استان ها برساند.

وی گفت: در استان های یزد و کاشان هم نشست های تخصصی گردشگری دینی را خواهیم داشت و تا گردشگران را با آیین های عاشورایی آشنا کنیم.

 مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از مراسم آیینی عاشورا، افزود: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، لهستان و اسپانیا برای حضور در مراسم آیینی عاشورا رزرو داشته اند.

فاطمی خاطرنشان کرد: ستاد اسکان مهمانان محرم و زائران حسینی در جنب حسینیه اعظم زنجان مستقر خواهند شد تا زمینه اسکان مسافران را فراهم کنند.

انتهای پیام