شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماست

دکتر قناعتی: نگاه گسترش خدمت به مسئله پیوند عضو، وظیفه اخلاقی، ملی و شرعی ماست

دکتر قناعتی: نگاه گسترش خدمت به مسئله پیوند عضو، وظیفه اخلاقی، ملی و شرعی ماست

در دهمین جلسه شورای پیوند، دکتر قناعتی گفت: پیوند عضو، مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه واقع شود. زمانی که نگرش، نگرش خدمت باشد، در همه شرایط به فکر بیماران خواهیم بود.

به گزارش بهداشت نیوز ،دهمین جلسه شورای پیوند، با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر اکبر فتوحی، معاون تحقیقات و فنآوری، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها، جناب آقای مومنی، مدیر حراست، دکتر محمد حسن شعبانی, رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص و دیگر مدعوین روز شنبه هشتم مرداد 1401 در سالن شورا ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر قناعتی خاطرنشان کرد: پیوند عضو، مسئله بسیار مهمی است که نباید مغفول واقع شود. زمانی که نگرش، نگرش خدمت باشد، در همه شرایط به فکر بیماران خواهیم بود؛ تغییر نگاه ما به مسئله پیوند وظیفه اخلاقی، ملی و شرعی ماست.
وی در رابطه با بخش های پیوند گفت: باید نگاه، نگاه گسترش باشد. من پیشنهاد می کنم اعمال جراحی پیوند عضو در دانشگاه متمرکز شود. ما می توانیم با روش های مطلوب، ضعف های موجود را برطرف کنیم. باید آموزش مبحث پیوند در قسمت های مختلف انجام شود.
دکتر ناطقی گفت: ما باید در بحث پیوند عضو، رتبه دانشگاه را ارتقا ببخشیم. آمارها نشان دهنده حرکت رو به جلو دانشگاه هستند؛ با همت و تخصص پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران می تواند این فعالیت ها به صورت گسترده تر و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. این جلسه تشکیل شد تا بتوانیم آمار پیوند دانشگاه را ارائه کنیم و از نظرات اساتید استفاده کنیم تا در معاونت درمان فراهم سازی شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم. مبحث آموزش پیوند موضوع مهمی است که بهتر است به آموزش پرستاران و پزشکان اضافه شود.
وی به عنوان پیشنهاد گفت: می توان برای هر پیوند یک بیمارستان را به عنوان مرجع انتخاب کرد. در بیمارستان امام خمینی (ره) با توجه به تاسیس مهدی کلینیک، فضای کافی برای اهدای عضو، فراهم خواهد شد، که در این صورت، بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.
معاون درمان به همتا پروری تاکید کرد و گفت: باید همتا پروری به صورتی باشد که در صورت نبود اساتید هم بتوانیم پیوند را انجام دهیم و کار عقب نیفتد.
در ادامه دکتر شعبانی گزارشی از آمار پیوند و فراهم آوری اعضا پیوند دانشگاه ارائه کرد. حاضرین در جلسه مشکلات مربوط به بخش های پیوند را مطرح و پیشنهادات خود را ارائه کردند.