شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#دام#وزارت#بانک

۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور پرداخت شد

۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور پرداخت شد

تهران- ایرنا- مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبلغ ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از ابتدای خرداد امسال تاکنون با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها در دولت سیزدهم به واحدهای دام و طیور از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «هادی برازنده» افزود: با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه در دولت سیزدهم مصوب شد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای واحدهای دام و طیور اختصاص یابد که از این مبلغ تاکنون حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

 مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های دامداری‌ها و مرغداری‌ها متفاوت و به میزان ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد است.

وی در همین حال دوره بازپرداخت این تسهیلات را ۹ماهه عنوان کرد و گفت: از حدود هفت هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان تسهیلات یاد شده، ۵ هزار واحد مرغداری مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد تومان و ۸ هزار واحدهای دامداری بالغ بر سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

برازنده تصریح کرد: بخشی از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به واحدهای دامی در قالب دامدار کارت برای خرید نهاده‌های آزادسازی شده یعنی ذرت، سویا و جو به دامداران روستایی، عشایر و واحدهای صنعتی خرد پرداخت شده است.

مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران را از استان‌های پیشرو در جذب تسهیلات طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها برشمرد و افزود: مابقی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای دام و طیور با کمک بانک کشاورزی ادامه پرداخت می‌شود.