شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوروز#شبکه یک

نوروز و رمضان «نون.خ» داریم/ گلایه بازیگر «مستوران» از نبود تخیل

نوروز و رمضان «نون.خ» داریم/ گلایه بازیگر «مستوران» از نبود تخیل

مهر نوشت: غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما خبر داد که سریال نون.خ در ۳۰ قسمت برای نوروز و رمضان شبکه یک در نظر گرفته شده‌است.

نشست سریال «مستوران» امروز سه شنبه ۱۱ مرداد با حضور عوامل این سریال تلویزیون در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

در ابتدا غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در سخنانی بیان کرد: «در راستای هم افزایی که صداوسیما در تولیدات نمایشی دارد تولید و پخش سریال مستوران در دستور کار قرار گرفت که با هماهنگی سازمان اوج بود و پروژه‌ای برگرفته از داستان‌های کهن و قصه‌های اخلاقی و قرآنی طراحی شد.»

سریال سی قسمتی «نون.خ» برای نوروز و رمضان ۱۴۰۲

مدیر گروه شبکه یک همچنین خبر داد که فصل دوم سریال ساخته می‌شود و عنوان کرد: «طراحی فصل دوم سریال شروع شده است و تا اخر سال به پایان تولید می‌رسد اینکه چه زمانی به پخش می‌رسد معلوم نیست. ما برای نوروز و رمضان سریال نون.خ را داریم که سی قسمت در دستور کار قرار گرفته است و مستوران در این بازه زمانی به پخش نمی‌رسد.»

وی اضافه کرد: «سریال مستوران در فصل اول در ۲۶ قسمت تولید و پخش شد و به نظرم مورد اقبال قرار گرفت. در حوزه آثار تاریخی مولفه‌هایی چون بازیگر، پوشش، دکور و صحنه می‌تواند مخاطب را جذب کند.»

فائزه یارمحمدی نویسنده سریال در ادامه در سخنانی بیان کرد: «این پروژه برای ما به عنوان نویسنده خیلی سخت بود. ما خواستیم سنت قصه گویی و قصه شنیدن را احیا کنیم و منابع ما هم قصه‌های شفاهی بود که در دسترس بود.»

وی اضافه کرد: «خدا را شکر بازخوردهای مثبتی هم امروز داشتیم. برخی می‌پرسیدند این سریال در چه زمانی و در چه برهه‌ای است اما شروع این سریال با همان «یکی بود و یکی نبود» است و ما نمی‌خواستیم آدرسی برای زمان بدهیم و دوست داشتیم به جهان تخیل و افسانه ورود کنیم.»

اظهار تاسف از سوق پیدا کردن تلویزیون به کارهای آپارتمانی

صفا آقاجانی بازیگر این سریال نیز در سخنانی بیان کرد: «من همکاری گسترده‌ای با این کار نداشتم و همان چند قسمت اول کشته می‌شوم. اما همانطور که همه می‌دانند کار اصلی من با قصه شب است و با قصه گویی بیشتر آشنا هستم کاری که متاسفانه تلویزیون انجام نداده است و سراغ برانگیختن تخیل مخاطب نرفته است. کارها به آثار آپارتمانی کشیده شده است. درحالیکه مردم ایران قصه گویی و شنیدن را دوست دارند دوست دارند فانتزی ببینند و بشنوند و خدا را شکر با این سریال این اتفاق خوب رخ داد. امیدواریم برانگیختن تخیل در سریال سازی ادامه پیدا کند و تمام نشود.»

الهه خادمی دیگر بازیگر سریال نیز بیان کرد: «به نظرم به دلیل وجود یک نویسنده خانم نقش خانم‌ها را هم در این سریال بسیار متفاوت می‌دیدیم و زنان نقش پیش برنده‌ای در داستان داشتند.»

حامد محمودی بازیگر جوان سریال مستوران عنوان کرد: «یک سال و چهار ماه تصویربرداری این مجموعه طول کشید. فکر می‌کنم از ویژگی‌های تولید و تصویربرداری این سریال این بود که غیرخطی بود و فکر می‌کنم همین باعث شد که خسته کننده نباشد و هر کسی شخصیتی را دنبال کند.»

وی درباره نقش خود بیان کرد: «نقش شهاب نقش سختی بود و اگر افراط و تفریط می‌شد به لودگی می‌رسید. مردم دوست داشتند ادامه فصل‌های بعدی سریال ساخته شود و از کنار هم گذاشتن داستان‌های قدیمی در این مجموعه خوشحال بودند.»

امیدوارم از خط قرمزها کمی عبور کنیم

آقاجانی در ادامه درخواست کرد: «امیدوارم کمی از خط قرمزها عبور کنیم تا روایت‌ها واقعی‌تر شود. در تولیدات صداوسیما بازنگری کنیم تا ذائقه مخاطب ارتقا یابد و به شخصیت و داستان بیشتر توجه کند.»

الماسی نیز در پاسخ گفت: «واقعیت این است که خط قرمز کاملی نداریم. حوزه پخش، گروه و تولید تلاش‌های زیادی هم دارند تا آسیبی به کار نخورد. خیلی از این نکات را خود مردم از ما می‌خواهند مردم ما مردم فرهنگ مدار اسلامی هستند و خودشان گاهی این‌ها را تقاضا می‌کنند. مردم به جزئیات توجه دارند چون سواد رسانه‌ای شان فرق کرده است. ما در جاهایی نمی‌توانیم مخاطب را ملزم کنیم که این نکته را ببین و این نکته را نبین ولی اگر مخاطب را از سیستان و از خوزستان تا خراسان با تنوع فرهنگی بالا ببینیم متوجه می‌شویم این توجه مخاطب به جزئیات طبیعی است.»

مدیر گروه فیلم و سریال در ادامه درباره اختصاص بیلبورد به این سریال عنوان کرد: «صداوسیما طیف وسیعی از مخاطب دارد از آنها که می‌گویند نمی‌بینیم و یواشکی می‌بینند تا مردمی که دسترسی به پلتفرم‌ها ندارند. ممکن است طیفی باشد به هر دلیلی تلویزیون نبیند و بیلبورد او را هدایت کند. با این حال این طراحی از طرف خود دوستان اوج بود. انتقادی از خود ما هست که مدل تبلیغات نسبت به آثار به یک سامان تبدیل نشده است. سریال بسته فرهنگی گرانی است و برای اینکه مخاطب آن را ببیند باید هزینه کنیم.»

در ابتدای نشست توضیح داده شد که کارگردان سریال به دلیل حضور در شهرستان نتوانسته است این نشست خبری را همراهی کند.

۵۷۲۴۷