شهر خبر

عباس‌زاده مشکینی در تذکر شفاهی:

موثرترین شیوه حمایت از دولت بیان نقاط ضعف و نقد منصفانه است

موثرترین شیوه حمایت از دولت بیان نقاط ضعف و نقد منصفانه است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: حمایت از دولت به معنای اطاعت از آن نیست؛ ما وکیل مردم هستیم نه وکیل دولت و موثرترین شیوه حمایت ما، تشویق، نقد منصفانه و بیان نقاط ضعف دولت و مدیران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: یکی از شئون مهم مجلس شأن نظارتی آن است و همه همکاران من تذکراتی به مسئولان اجرایی می‌دهند که متأسفانه با واکنش تدافعی بخش‌های دیگر دولت مواجه می‌شود، اما وقتی این واکنش‌های تدافعی به اختلال در امور مردم به ویژه در حوزه انتخابیه منجر می‌شود، قابل قبول نیست.

وی افزود: دولت یک سیستم است و اگر بخش‌هایی از یک سیستم مشکل‌دار شود باید اصلاح شود. دولت خود را انقلابی معرفی می‌کند و مجلس از این خرسند است اما دولت‌مداری انقلابی در کنار سایر شاخص‌ها مستلزم در کنار مردم بودن و تمرکز کردن روی مطالبات مردم است و نباید غافل شویم که مجلس انقلابی و دولت انقلابی برآمده از اراده مردم انقلابی است و ما باید سخنگوی مردم و دولت هم نوکر و خدمتگزار مردم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از دولت به معنای اطاعت از دولت نیست؛ ما وکیل مردم هستیم نه وکیل دولت و مؤثرترین شیوه حمایت از دولت، تشویق، بیان نقاط ضعف، نقد منصفانه و مبانی محور نقطه ضعف‌های دولت و مدیران ضعیف دولت است.