شهر خبر

​کاهش خدمات و افزایش چشم گیر هزینه ها پیامد کمبود دندانپزشک

​کاهش خدمات و افزایش چشم گیر هزینه ها پیامد کمبود دندانپزشک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان افزایش هزینه و اتلاف زمان یکی از آسیب های کمبود پزشک متخصص در جامعه است،یاد آور شد:یکی دیگر از آسیب ها کمبود پزشک افزایش درمان وخدمات دندان پزشکی است، در چنین اوضاعی بسیاری از افراد قادر به درمان نخواهند بود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در گفت وگو خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص و پزشک یک امر زمان بری خواهد بود،اظهار کرد: طی سالهای گذشته باید  ظرفیت پذیرش دانشجوی متخصص دندانپزشکی افزایش می یافت اما این امر مهم محقق نشد لذا در حال حاضر با کمبود  دندان پزشک در اکثر شهرها مواجه هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه امکانات زیر ساختی برای تربیت عملی دانشجوی دندان پزشک قابل  فراهم شدن در کشور است،عنوان کرد: کمبود دندان پزشک آسیب های زیادی به ساختار  سلامت جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که دندانپزشک در جامعه کم شود اغلب افراد به دلیل عدم دسترسی برای دریافت خدمات دندانپزشکی کاهلی خواهند کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان افزایش هزینه و اتلاف زمان یکی از آسیب های کمبود پزشک متخصص در جامعه است،یاد آور شد: یکی دیگر از آسیب ها کمبود پزشک افزایش درمان وخدمات دندان پزشکی است، در چنین اوضاعی بسیاری از افراد قادر به درمان نخواهند بود.

حاجی دلیگانی کاهش کیفیت خدمات را از دیگر مصادیق کاهش پزشک متخصص در جامعه دانست و عنوان کرد: به نظر بنده برای افزایش ظرفیت دندان پزشکی و پزشکی  باید توسط مجلس شورای  اسلامی انجام می گرفت و‌رود شورای عالی فرهنگی به این بحث اشتباه بود.

وی گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه  اعتبار ظرفیت و بستر افزایش متخصص در رشته های مختلف ایجاد و فراهم شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حدود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه ها وجود دارد،اذعان کرد:لازم است بر اساس نیاز سنجی جامعه نسبت به افزایش ظرفیت رشته پر متقاضی اقدام کنیم.

 

انتهای پیام