شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اندونزی#اقیانوس

فرود قطعات موشک چینی در اندونزی و مالزی

فرود قطعات موشک چینی در اندونزی و مالزی

قطعاتی از موشک چینی که طی روزهای گذشته از اتمسفر زمین رد شد و بر فراز اقیانوس هند فرود آمد، در جنوب شرقی آسیا رصد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این زباله فضایی در حقیقت قسمت اصلی موشک لانگ مارچ ۵B به وزن ۲۵ تن بود که بخشی از آن هنگام ورود به اتمسفر سوخت اما مقدار قابل توجهی از آن (حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد وزن بوستر) از جو زمین رد شد.

اکنون بقایای باقیمانده بوستر در نقاط مختلف زمین ظاهر شده و مقامات محلی بخش هایی از موشک را کشف کرده اند. برخی از این قطعه ها به اندازه ای بزرگ هستند که ممکن بود هنگام فرود در روستا یا شهر خساراتی به بار بیاورند. اما خوشبختانه به نظر می رسد هیچیک از این موارد اتفاق نیفتاده است.

طبق اطلاعات موجود بخش های قابل توجهی از زباله ها ی فضایی در استان کالیمانتان اندونزی و ایالت ساراواک در مالزی فرود آمده اند. تاکنون گزارشی از قربانیان یا خسارت وارد شده به املاک شخصی ثبت نشده است.

این موشک در ۲۴ جولای سال جاری میلادی همراه یک ماژول جدید برای ایستگاه فضایی تیانگانگ چین به فضا پرتاب شد. قسمت اصلی موشک همراه آن به مدار زمین رفت و در مرحله بعد به اتمسفر زمین وارد شد. این استراتژی از بین بردن بوستر از قبل طراحی شده بود.