شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته ملی#المپیک

کیهانی: در تدویین آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک بدعت‌گذاری نکردیم

کیهانی: در تدویین آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک بدعت‌گذاری نکردیم

تهران- ایرنا- عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در واکنش به انتقاداتی که درباره تدوین آیین‌نامه انتخاباتی وجود دارد، گفت: در تدوین آیین‌نامه بدعت‌گذاری نکرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، مجید کیهانی عضو هئیت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص شائبه هایی که درباره انتخاب کارشناس خبره به وجود آمده‌ است، اظهار داشت: درباره این بحث سلیقه‌های مختلف وجود دارد و تا قبل از این آیین‌نامه نبود و سلیقه‌ای عمل می‌شد.این دوره اخیر آیین‌نامه‌ای برای انتخاب خبرگان نداشتیم و طبق اساسنامه هیئت اجرایی باید آیین‌نامه تدوین می‌کرد که این اتفاق رخ داد و ملاک عمل شد.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک افزود: بیش از ۱۰۰ نفر پتانسیل این را دارند با این آئین‌نامه، کارشناس خبره شوند. از اعتماد هیئت اجرایی و صالحی‌امیری تشکر می‌کنم و اگر انتقادی هست، حق افراد است.

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه گفته شده خبره باید در امور المپیک تخصص داشته باشد، عنوان کرد: شما در مورد سبقه من چه می‌دانید؟ بیش از ۱۵ سال کارشناس و خبرنگار دوومیدانی بودم، قهرمان دوومیدانی بودم، رئیس فدراسیون دوومیدانی بوده و به عنوان سرپرست این تیم در المپیک ریو حضور داشتم. بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتم. انتخاب کارشناس خبره ممکن است جایی سلیقه‌ای باشد اما خوشبختانه آیین‌نامه تدوین شد.

کیهانی در پاسخ به این سوال که اصل ماجرا تدوین آیین‌نامه بود و قرار شده بود که اسم اعضای هیئت اجرایی از لیست خارج شود، تصریح کرد: با تدوین آیین‌نامه بدعتی نگذاشتیم، در گذشته آیین‌نامه نبود و برای این دوره تدوین شد، به خاطر اینکه برای اولین بار چنین اتفاقی افتاده، پس انتقاداتی هست. هیئت اجرایی که آیین‌نامه را برای خودش ننوشته است، آیین‌نامه می‌گوید همه روسای فدراسیون‌های المپیکی، معاونان وزیر، روسا و دبیران کمیته و اعضای هیئت اجرایی در دایره کارشناس خبره قرار دارند.

وی در مورد اینکه چرا اسم ۲ عضو هیئت اجرایی از لیست خارج شد، گفت: هیئت اجرایی رکن تصمیم‌گیری است. من که خودم را معرفی نکردم اما روال کار مشخص است. نمی‌دانم دنبال چه هستید اما براساس آیین‌نامه رای‌گیری انجام شد. دوره قبل آقای مشحون و کفاشیان انتخاب شدند.

کیهانی در پاسخ به این سوال که شما قرار است کاندیدا شوید اما مشحون و کفاشیان نامزد نشدند، عنوان کرد: معلوم نیست و هنوز تصمیم نگرفته‌ام اما حق کاندیداتوری دارم. من عضو مجمع هستم و کسی نمی‌تواند این حق را بگیرد.