شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سراسر کشور

راه‌اندازی تلفن گویا کشاورزی در کشور به صورت آزمایشی

راه‌اندازی تلفن گویا کشاورزی در کشور به صورت آزمایشی

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر رسانه های آموزشی ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از راه‌اندازی تلفن گویا کشاورزی در سراسر کشور به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا سیداسحاقی» از راه‌اندازی  تلفن گویا کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح ابتدا به صورت پایلوت در پنج اسـتان کشور (اردبیل، لرستان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی) راه اندازی شده و هم اکنون در کل کشور به­ طور آزمایشی وارد چرخه ارائه خدمت به جامعه کشاورزان شده است.

مدیرکل دفتر رسانه‌های آموزشی ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص افق پیشرو توسعه کمی و کیفی این سامانه گفت: برنامه‌ریزی راه‌اندازی رسمی سامانه کال سنتر در کل کشور، امکان تعریف گویش و زبان محلی برای هر استان و امکان تشخیص مکان تا سطح دهستان در دستور کار قرار دارد.

سید اسحاقی خاطرنشان کرد: هرگونه تحول در بخش کشاورزی نیازمند تحول و تغییر در فرآیند تولید و انتقال فنّاوری بوده که در این میان ارتباطات در فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، ابزار اصلی تسریع در  ایجاد این تغییرات است.

وی با بیان اینکه سامانه تلفن گویا به همت مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت آموزش و ترویج کشاورزی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی دو سویه از نیمه دوم سال  ۱۳۹۹ کلید خورده است، تصریح کرد: این اقدام با هدف برقراری ارتباط مستقیم متخصصان و کشاورزان و بهره‌برداران و پاسخگویی به سوالات تخصصی کشاورزان انجام شد.

راه‌اندازی تلفن گویا کشاورزی در کشور به صورت آزمایشی