شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#حمله انتحاری#جلوگیری

پیشگیری از حمله انتحاری داعش به تکیه‌خانه‌ای در مزارشریف

پیشگیری از حمله انتحاری داعش به تکیه‌خانه‌ای در مزارشریف

مسئولان امنیتی در ولایت «بلخ» اعلام کردند از حمله گروه تروریستی داعش به یک تکیه‌خانه در مزارشریف جلوگیری شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد آصف وزیری» سخنگوی پلیس «بلخ» با تأیید درگیری نیروهای امنیتی دولت موقت طالبان و داعش گفت تروریست‌ها قصد حمله به یک تکیه‌خانه در شهر مزار شریف را داشتند که از این حمله جلوگیری شد.

وزیری گفت: درگیری بین خوارج داعشی و نیروهای امنیتی در حوزه چهارم امنیتی مزارشریف حدود نیم ساعت ادامه داشت و در نتیجه آن یک داعشی ابتدا زخمی و سپس بازداشت شد، اما دو نفر دیگر فرار کردند.

سخنگوی پلیس بلخ درباره جزئیات رویداد به «آوا» گفت درگیری پس از آن آغاز شد که یک داعشی که قصد انجام حمله به یک تکیه‌خانه در حوزه دهم مزارشریف را داشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و سپس مرکزشان در حوزه چهارم کشف گردید و هدف قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه در درگیری‌های یک نیروی طالبان نیز کشته شده است، افزود نیروهای امنیتی تلاش دارند تا افراد متواری را بازداشت کنند.

گروه تروریستی داعش طی سال‌های اخیر بارها شیعیان در مناطق مختلف افغانستان از جمله مزارشریف را هدف قرار داده است.

اخیراً نمایندگی شورای علمای شیعه افغانستان در «دایکندی» اعلام کرده بود در ماه محرم قرار است امنیت بیرون مساجد و حسینیه‌ها به طور مشترک توسط نیروهای مردمی و دولتی تأمین شود و نظم و انضباط در داخل  مساجد و حسینیه‌ها به عهده نیروهای مردمی خواهد بود.

انتهای پیام/.