شهر خبر

برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ایران با حضور وزیر ورزش

برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ایران با حضور وزیر ورزش

مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ایران با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از 31 عنوان کتاب ورزشی با حضور حمید سجادی وزیر ورزش، حجت‌الله ایوبی، دبیر کل یونسکو در تهران و رئیس کمیته ملی المپیک و‌ جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد.

در این مراسم کتاب های تاریخ شفاهی ورزش کشور در رشته‌های کشتی، والیبال، ورزش دانش آموزی، وزنه برداری، ورزش  زنان، بسکتبال، اماکن ورزشی و رشته‌های مختلف تیمی که برگرفته از تاریخ شفاهی پیشکسوتان ارزنده ورزش کشور می‌باشد، رونمایی شد.

صالحی‌امیری: هر کسی از پیشکسوتان قدردانی نکند، کفران نعمت کرده است

صالحی‌امیری در این مراسم گفت: امروز یکی از روزهای تاریخی در تقویم ورزش ایران زمین است. امروز انسان‌های بزرگ با فضیلت و با معرفتی جمع شدند که نماد ورزش ایران هستند و از این جهت ورزش ایران به خود می‌بالد. امروز این پیام منتقل می‌شود که جوانان و قهرمانان و همه المپین‌ها بدانید اگر هستید به خاطر وجود بزرگان است.

وی در ادامه افزود: ذخایر بانک مرکزی چون عناصر مادی است به پایان می‌رسد اما این عناصر چون اخلاقی هستند هیچ گاه به پایان نمی‌رسد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: وزارت ورزش، کمیته پارالمپیک، فدراسیون‌ها و پیشکسوتان در تلاشیم به تدریج کتاب خاطرات انباشه در ذهن آنها را ضبط و ثبت کنیم و تلاش کنیم این پیام منتقل شود اگر امروز پرچم ایران به اهتزار در می‌آیند به واسه تلاش این بزرگان است و هر کس قدرشناسی نکند کفران نعمت کرده است. اگر امروز در ورزش ما نعمت و سکو داریم به خاطر حضور آنها است.

ایوبی دبیر کل یونسکو در این مراسم گفت: اگر انسان‌های فرهیخته و باتجربه در هر جایی باشند برکات زیادی نصیب کشور خواهد شد. تاریخ شفاهی به ظاهر کار آسان اما کار دشواری است. بیرون کشیدن تاریخ از دل پیشکسوتان کار راحتی نیست. کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید از زوایای مختلف با افراد به گفت‌وگو بنشینند.

 

انتهای پیام/