روز دوشنبه، معامله گران بزرگ بازار سکه تمایل زیادی برای قرار گرفتن در موقعیت خرید و فروش نداشتند تا سطح معاملات در محدوده قابل توجهی قرار نگیرد. برخی فعالان باور داشتند  که روز دوشنبه، وقت استراحت معامله گران بازار بود تا وضعیت معاملات را یکبار دیگر رصد کنند و نسبت به موقعیت آینده خود تصمیم بگیرند. 

در کنار این، روز دوشنبه اتفاق خاصی در بازار دلار رخ نداد که وضعیت معاملات سکه را تحت تاثیر قرار دهد. اسکناس آمریکایی در این روز زیر محدوده حساس ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند ولی خبری از قدرت نمایی کاهشی ها نبود و دلار در این روز نوسانات محدودی داشت. 

به نظر می رسد نوسانات محدود دلار موجب شد که بازیگران بازار سکه نیز راه احتیاطی را در پیش بگیرند و بی گدار به آب نزنند. در سوی دیگر، روز دوشنبه در بازار سهام نیز وضعیتی کمی برای حاضران این بازار بهبود یافت. برخی معامله گران باور دارند  که با کاهش احتمال ادامه افت شاخص کل بورس، ممکن است خروج سرمایه از این بازار به سوی بازارهای مجاور چون سکه و دلار کاهش پیدا کند. 

این موضوع تا حدی سمت تقاضای بازار سکه را دلسرد کرد و موجب شد که افزایشی ها نیز روز دوشنبه فعالیت خاصی در بازار فلز گران بهای داخلی نداشته باشند. با این حال عامل مهم تر و اثرگذارتر در نوسان سکه، تغییرات نرخ دلار است و این موضوع نیز در روز جاری بیشتر از رفتار بازار سهام مورد توجه معامله گران فلز گران بهای داخلی خواهد بود.