شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#شمشیربازی#تیم ملی

فرجی: با برنامه‌ریزی درست، اپه ۴ ساله به نتیجه می‌رسد/ دانش افزایی حلقه گم‌شده شمشیربازی است

فرجی: با برنامه‌ریزی درست، اپه ۴ ساله به نتیجه می‌رسد/ دانش افزایی حلقه گم‌شده شمشیربازی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی اسلحه اپه ایران گفت: اگر مشکلات و موانعی که پیش‌روی شمشیربازی و اسلحه اپه است حل شود در مدت زمان ۳ تا ۴ سال می‌توانیم به نتیجه رسیده و اقتدار خودمان را نشان دهیم.

مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه برخی از ما در دنیای کنونی فراموش‌کار هستیم و گذشته‌ها را از یاد می‌بریم، البته مسایلی وجود دارد که باید در محافل کارشناسی به آن پرداخت چراکه عاشقان واقعی شمشیربازی به دنبال رشد و تعالی این رشته هستند و می‌خواهند اعتلای این ورزش و قهرمانی ورزشکاران ایرانی را در میادین بین‌المللی نظاره‌گر باشند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم منصفانه به ماجرا نگاه کنیم باید به این نکته اذعان کرد که شمشیربازی در چندسال اخیر به نوعی در شیب نزولی قرار گرفته و تا حدودی از مسیر اصلی خود خارج شده است. در این میان نمی‌توان تقصیرها را گردن یک نفر یا یک گروه انداخت چراکه اعتقاد دارم هم ورزشکاران و هم سیاست‌های فدراسیون در آن دخیل بوده و باید با بررسی اتفاقات و نتایج گذشته، برای آینده برنامه‌های بهتری داشت.

او با اشاره به اتفاقات اخیر شمشیربازی گفت: اتحاد و همدلی کلید موفقیت در شمشیربازی است، باید با تغییر نگاه‌ها و سیاست‌گزاری درست و منطقی، راه را برای موفقیت هموار کرد. کارشناسان و دلسوزان شمشیربازی باید بیایند و با خردجمعی بستر مناسبی را برای موفقیت این رشته رقم بزنند چراکه ما ظرفیت و پتانسیل این موضوع را داریم و باید از داشته‌های خود به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

سرمربی تیم ملی اپه ایران افزود: امروز اپه کجاست؟ برای رشد و تعالی این رشته چه کردیم و چه باید کرد؟ ما فقط یک راه داریم و آن ارتقای دانش مربیان در تمام نقاط کشور است. باید با فرصت دادن به جوانان با انگیزه و پرتلاش، اپه را به آن جایگاهی که شایسته است، برسانیم. اینکه مربیان ما دانش به روز داشته باشند بسیار مهم است. ما باید در اولین گام، مربیانی که این ظرفیت و استعداد را دارند شناسایی کرده و بعد با آموزش درست، آنها را به عنوان حلقه واسطه میان فدراسیون و ورزشکاران قرار دهیم تا به شکلی هدفمند و البته در سطحی وسیع کل کشور را پوشش داده و همه با توجه و تاکید به دانش روز، تمرین کرده و پرورش یابند. 

فرجی تصریح کرد: برای این کار باید یک مربی سطح اول جهان که کاربلد و حرفه‌ای باشد را به ایران آورده و او مربیان داخلی را آموزش دهد، مربیان نیز به استان‌های خود بازگشته و قهرمانان خود را تحت پوشش گرفته و آموزش دهند تا یک زنجیره مناسب و درست در سطح کشور فعال شود.

او گفت: دانش اپه ما به ۴۰ سال قبل باز می‌گردد،‌ اگر خودمان را به روز نکنیم بدون شک جا مانده و همین می‌شود، که امروز می‌بینیم. متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز در شمشیربازی ایران داریم این است که مربیان از نظر توان و ظرفیت فنی، کلاس‌بندی نشده و هر مربی برای خود حرفی دارد. گذراندن دوره‌های فنی یک بحث است اما تجربه و دانش روز نیز بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: به عنوان فردی که در کشورهایی از جمله چین و مجارستان مشغول به کار و فعالیت بوده‌ام می‌گویم اپه ایران می‌تواند به درجات بالایی برسد و این به خاطر ظرفیت شمشیربازی ایران است. من با ورزشکاران مختلفی کار کرده‌ام و به جرات می‌گویم ضریب هوشی ورزشکاران ایرانی و استعدادی که دارند قابل وصف بوده و اگر برنامه‌ریزی و مدیریت درستی اعمال شود می‌توان در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی دست یافت. 

او تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث مدیریتی، نبود تجهیزات مناسب، عدم زیرساخت‌های لازم، مشکلات مالی و مسایلی از این دست است ضمن آنکه باید به تغدیه، روانشناسی ورزشکاران و عواملی دیگر هم توجه داشت. اگر همه این موارد رعایت شود ما در مدت زمان ۳ تا ۴ سال می‌توانیم در اپه موفق شویم و موفقیت‌های سابر نشان داد در صورت سرمایه‌گذاری، کسب مدال و موفقیت دور از ذهن نیست.