شهر خبر

معاون استاندار قم از بدحسابی برخی سرمایه‌گذاران دربازپرداخت تسهیلات انتقاد کرد

معاون استاندار قم از بدحسابی برخی سرمایه‌گذاران دربازپرداخت تسهیلات انتقاد کرد

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با انتقاد از عدم پایبندی برخی از سرمایه‌گذاران در بازپرداخت تسهیلات دولتی گفت: در خصوص نحوه همکاری و تعامل با چنین افرادی تجدیدنظر خواهد شد.

محسن امیدیان روز سه‌شنبه در ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم اضافه کرد: وظیفه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است و در کنار آن حاضر به تعامل با برخی سرمایه‌گذاران بدحساب نمی‌باشند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار یک واحد گردشگری در منطقه پاسنگان قم از جمله این افراد است که از ۵ سال گذشته منابع دولتی را دریافت ولی ذره‌ای به تعهدات خود پایبند نبوده‌است.

امیدیان خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان مسئول هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هیچ علاقه‌ای و تمایلی در همکاری بیشتر با چنین افرادی ندارم و مخالف هرگونه تسهیل بیشتر برای آنان هستم.

وی اضافه کرد: باید در ارائه تسهیلات با چنین افرادی تجدیدنظر کلی ایجاد شود و اهلیت سرمایه‌گذاران به‌درستی سنجیده شود.

وی  دربخش دیگری از سخنان خود گفت: اعطای مجوز در خصوص واحدهای کشاورزی در حریم شهر صرفاً در صورتی امکان‌پذیر است که تامین آب پایدار توسط متقاضیان تضمین شود.

معرفی ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری جدید در قم

قائم سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز دراین جلسه گفت:‌طی حدود یک ماه گذشته ۱۳ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و از ۱۱ واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات بازدید انجام‌ شده‌است.

عبدالرضا شاملی بیان کرد: در قالب پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت از ابتدای سال جاری درمجموع  ۱۲۵ شغل جدید ایجادشده است.

همچنین علی اصغری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم در ادامه جلسه، با اشاره به برخی واگذاری‌های انجام‌شده صنعتی در پهنه صنعتی نیزار، خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد لازم است تا وضعیت و مطالعات سیلاب از سرشاخه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و صرفا محدود به اراضی واگذارشده نباشد.

حسن بختیاری مدیرعامل آب و فاضلاب قم نیز بیان داشت: به خاطر محدودیت منابع آبی در استان ف صدور مجوز برای واحدهای کشاورزی در داخل حریم شهری بسیار دشوار است و آینده مطلوبی برای آن متصور نیست.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.